Chondrichthyes

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
8legs
Berichten: 314
Lid geworden op: 17 apr 2018, 21:58
Been thanked: 11 times
Contacteer:
Chondrichthyes · Mesozoic and Cenozoic Elasmobranchii: Teeth

Bericht door 8legs » 08 mar 2019, 14:27

een vraagje:
CAPPETTA, H.
Chondrichthyes · Mesozoic and Cenozoic Elasmobranchii: Teeth
Handbook of Paleoichthyology
Volume 3E, 2012

Beschrijft dit boek alle hier gevonden soorten of zijn daar ook andere volumes voor nodig? Zo niet, welke andere volumes?
Aangezien het 360 euro kost had ik dat toch graag eerst even vernomen.

Prettig weekend!



Herman

 
Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Antw: Chondrichthyes · Mesozoic and Cenozoic Elasmobranchii: Teeth

Bericht door alberto shark » 08 mar 2019, 14:43

Hallo Herman,
ik heb ooit zo'n boek gehad maar vond het niet echt bruikbaar voor determinatie. Het ging meer over de soorten op zich.
Wat bedoel je trouwens met 'hier voorkomend'? Als dat NL, BE of UK is kan ik wel wat tips geven mbt literatuur en zal het morgen mogelijk deels te koop zijn. Ik heb ook wel bij me hieromtrent.
Uitgeverij Paleontos heeft in hun stand ieder geval het mooie boek over haaientanden die te vinden waren in Balegem en Oosterzele (BE).

groet,
Albert



Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Antw: Antw: Chondrichthyes · Mesozoic and Cenozoic Elasmobranchii: Teeth

Bericht door alberto shark » 08 mar 2019, 15:38

alberto shark schreef:
is kan ik wel wat tips geven mbt literatuur en zal het morgen mogelijk deels te koop zijn. Ik heb ook wel bij me hieromtrent.
Uitgeverij Paleontos heeft in hun stand ieder geval het mooie boek bij over haaientanden die te vinden waren in Balegem en Oosterzele (BE).

groet,
Albert
Ik bedoel met morgen de PaleoTime beurs in Harderwijk waar je mogelijk ook naar toe komt?



Gebruikersavatar
8legs
Berichten: 314
Lid geworden op: 17 apr 2018, 21:58
Been thanked: 11 times
Contacteer:
Antw: Chondrichthyes · Mesozoic and Cenozoic Elasmobranchii: Teeth

Bericht door 8legs » 08 mar 2019, 16:11

Dank je voor je antwoord.

Ik heb reeds veel literatuur (pdf's van het internet) en heb al afbeeldingen van zowat alle soorten die in België gevonden zijn.

Wat ik mis is een beschrijving van het verschil tussen de soorten, voor zover dat dit niet duidelijk is op de afbeeldingen. Nu ben ik al die artikels aan het doornemen en noteer ik de vermelde verschillen in een Word-document.

Ik had gehoopt dat ik met dit boek deze stap kon overslaan. Maar als het enkel de soorten vermeld en er afbeeldingen van toont dan helpt het niet veel en is het me geen 350 euro waard.

Beste groeten


Herman


Plaats reactie