Planet dinosaur, bbc documentaire.

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Planet dinosaur, bbc documentaire.

Bericht door Dino15 » 17 apr 2019, 20:19

Afbeelding

Hallo, heeft iemand deze documentaire al gezien, zoja wat zijn je meningen over de deze documentaire?
Zo nee kan ik je deze docu ten zeerste aanraden want;
Zoals je weet is walking with dinosaurs in 1999 gelanceerd op tv, en was een revolutionaire serie met de nieuwste wetenschappelijke inzichten over hoe deze beesten hebben geleefd, en met de nieuwste animatie en animatronicas technieken. Planet dinosaur is ook een bbc serie (niet van dezelfde makers als walking with overigens.) met de allerlaatste (de serie komt uit 2010 dus er zijn meer inzichten na 2010 op het gebied van dino's.) ontdekkingen van de laatste jaren. Je hebt oude bekenden van walking with dinosaurs zoals, allosaurus, stegosaurus. Maar ook nieuwe gezichten als, spinosaurus, carcharodontosaurus, predator x etc. Verder wordt in de serie de relatie tussen vogel en dinosaurus uitgelegd met o.a. Microraptor, gigantoraptor etc. Wat ik vooral zo fijn vind aan deze serie, wat ik een beetje mis in walking with dinosaurs is de uitleg met fossiel bewijs ernaast afgebeeld als de actie wordt gepauzeerd voorbeeld; ze laten een kaakfragment van een spinosaurus zien met een wervel van een onchopristis tussen de tanden, wat verder bewijs geeft dat spinosaurus hoofdzakelijk een viseter is en niet direct competitie voert met carcharodontosaurus die in hetzelfde gebied leeft. Ik geef de serie een 8,5; omdat het in mijn mening niet de magie heeft van een eerste keer walking with dinosaurs kijken geeft, maar toch uniek genoeg is om zeker de moeite te zijn om een keer te kijken en geeft nieuwe wetenschappelijke inzichten over deze prachtige dieren. En de fossielen die ze ter uitleg er bij laten zien is een leuke bonus!

Mvg.

Nick.

[Bewerkt door Dino15 op 18-04-2019 om 09:28 NL]


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

 
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Antw: Planet dinosaur, bbc documentaire.

Bericht door Dino15 » 24 jun 2019, 17:20

Niemand die de documentaire heeft gezien en er een mening over heeft?:(



Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Kabutops
Junior Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2019, 21:14
Has thanked: 2 times
Re: Planet dinosaur, bbc documentaire.

Bericht door Kabutops » 04 dec 2019, 17:55

Ik vond hem zeker de moeite waard om te kijken. Juist door die uitleg van de fossielen. Het is soms net forensisch onderzoek: Door naar de beschadigingen van skeletten te kijken kunnen ze "de dader" achterhalen. Zo werd kannibalisme vastgesteld bij Majungasaurus en zag je dat Allosaurus herstelde van een verwonding van de stekelstaart (thagomizer) van een Stegosaurus.

Ook ik kan deze serie aanbeveling.

Mvg, Patrick


Het leven is de ultieme safari, want je weet nooit wat er nog komen gaat.


Plaats reactie