\'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
robin
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 dec 2004, 10:40
Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door robin » 24 jan 2005, 16:47

ik geloof zelf ook niet in god maar schilder de mensen die dat wel doen niet af als dom omdat ze een ander denkbeeld hebben het is gewoon een geloof en heeft niets met domheid te maken

[Bewerkt door robin op 24-01-2005 om 17:48 NL]



 
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door Maarten » 24 jan 2005, 17:17

robin schreef:
ik geloof zelf ook niet aan god maar schilder de mensen die dat wel doen niet af als dom omdat ze een ander denkbeeld hebben het is gewoon een geloof en heeft niets met domheid te maken
Tsja, over die opmerking zou ik als ik jou was maar eens een tijdje nadenken.............


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

robin
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 dec 2004, 10:40
Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door robin » 24 jan 2005, 17:51

waarom erover nadenken? het is toch zo dat mensen met andere denkbeelden niet meteen dom zijn. jij zal vast ook wel ergens in geloven waar andere mensen van denken dat het niet zo is daarom ben je toch ook niet dom(trouwens ben jij degene die altijd op hoek van holland gaat zoeken?)



Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door Maarten » 24 jan 2005, 18:51

robin schreef:
waarom erover nadenken? het is toch zo dat mensen met andere denkbeelden niet meteen dom zijn. jij zal vast ook wel ergens in geloven waar andere mensen van denken dat het niet zo is daarom ben je toch ook niet dom(trouwens ben jij degene die altijd op hoek van holland gaat zoeken?)
Ik geloof nergens in, maar dan ook echt nergens in, ga uit van feitelijke aanwijzingen. Kijk eens wat ik hier geschreven heb:

http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 317&page=3

Ik ga wel eens in HvH zoeken, niet altijd wel eens. Aanradertje! Wel volhouden en wachten op beter weer (kans op natpak!!!!)


[Bewerkt door Maarten op 24-01-2005 om 18:55 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door davinci » 24 jan 2005, 20:07

robin schreef:
waarom erover nadenken? het is toch zo dat mensen met andere denkbeelden niet meteen dom zijn. jij zal vast ook wel ergens in geloven waar andere mensen van denken dat het niet zo is daarom ben je toch ook niet dom.

Nee niet dom, maar wel vaak al op jonge leeftijd ernstig de weg kwijtgeraakt.
Welke weg?
Die van zelfstandig nadenken natuurlijk.
Maar ik zou niet zeggen dom.
Ondanks hun handicapt kunnen ze nog aardig functioneren.
gr dv


i just looove fossils

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door davinci » 24 jan 2005, 20:08

Nu moeten ze alleen nog verstand van fossielen hebben.
gr dv


i just looove fossils

robin
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 dec 2004, 10:40
Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door robin » 24 jan 2005, 20:09

ik moet eerlijk bekennen dat ik dat stuk nog niet had gelezen en het is een mooie beredenatie. maar... ik geloof ook niet, ben het met je eens maar ik vind het een slechte zaak dat je die mensen dom noemt. dit is nu net het punt waarom je de problemen tussen de verschillende geloven krijgt omdat men elkaars overtuiging niet accepteerd en neerbuigend doet over hun \'domheid\'over geloof of evolutie. daarom stel ik voor dat het niet dom is maar anders. dom vind ik zo neerbuigend(nu weer hoek van holland, ik heb gezocht op het strandje bij het visrestaurant maar ik moet zeker bij die omzoomde stukjes strand zijn?)



davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door davinci » 24 jan 2005, 20:09

Zoals van haaientanden uit cadzand.


i just looove fossils

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door davinci » 24 jan 2005, 20:14

frederik schreef:
Van dit soort \'wetenschappelijke\' teksten krijg ik het dus serieus op mijn heupen he:

http://home.wanadoo.nl/heerdestart/zome ... aientanden

Er wordt wel heeel braaf verwezen naar deze site voor meer informatie... :)

Wat vreemd? Is dat dan in overleg gebeurt of kan iedereen dat doen?
gr dv

[Bewerkt door Frederik op 24-01-2005 om 15:10 NL]

[Bewerkt door davinci op 24-01-2005 om 20:19 NL]


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: \'Pseudo\'wetenschap en dergelijke...

Bericht door Maarten » 24 jan 2005, 21:10

robin schreef:
ik moet eerlijk bekennen dat ik dat stuk nog niet had gelezen en het is een mooie beredenatie. maar... ik geloof ook niet, ben het met je eens maar ik vind het een slechte zaak dat je die mensen dom noemt. dit is nu net het punt waarom je de problemen tussen de verschillende geloven krijgt omdat men elkaars overtuiging niet accepteerd en neerbuigend doet over hun \'domheid\'over geloof of evolutie. daarom stel ik voor dat het niet dom is maar anders. dom vind ik zo neerbuigend(nu weer hoek van holland, ik heb gezocht op het strandje bij het visrestaurant maar ik moet zeker bij die omzoomde stukjes strand zijn?)
mmm, ik heb moeite met anders: waarom gewoon niet op de feiten afgaan. probleem met religies is dat ze allemaal overtuigd zijn van hun geloof (zonder feitelijke grondslag), deze overtuiging dringen ze aan je op met als resultaat de bekende spanningen...Alle religies (in ieder geval de Abrahamistische) hebben het superioriteitsbeginsel. Het uitverkoren volk van God.
Levensgevaarlijk en kortzichtig. Misschien kun je met dat woord beter leven.

Gewoon afgaan op de feiten, accepteren dat je dingen nog niet kunt verklaren, doorwerken, verklaren weer verder etc. Religie is een bedreiging voor de wetenschap en voor de vooruitgang zelfs voor de morele vooruitgang, het is dogmatisch dus houdt morele innovaties tegen.

HvH: ik ken geen strandje bij een vispaleis!! Wel bij een patattent waar ze lekkere raspatat verkopen! Wellicht helpt die aanwijzing, vergeet ook niet het grote strand (Noordzeekant langs de pier) Hier heb ik ook zoogdierfossielen gevonden, ik heb anderen hier ook over gehoord!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten