Beste vindplaats voor Megalodon tanden?/Best finding place for Megalodon teeth?

Various fossil related discussions.
Plaats reactie
Cohensy
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2018, 18:49
Beste vindplaats voor Megalodon tanden?/Best finding place for Megalodon teeth?

Bericht door Cohensy » 21 jul 2018, 19:01

Hallo vinders!

Ik heb een vraagje. Ik woon in Denemarken en ga met een aantal weken weer riching Nederland. Mijn vriendin is bijna geobsedeerd met Megalodons en is nu al een tijd op zoek. Ze heeft via een aantal sites/forums uitgevonden dat er ook Megalodon tanden in Nederland/België te vinden zijn.

Kunnen jullie mij adviseren waar heen te gaan waar de meeste kans is dat wij er een kunnen vinden?

Alvast bedankt!

-------------------------------------------------------------

Hi,

I have a question. In a couple of weeks, me and my girlfriend, will be going to the Netherlands. She really wants to find a Megalodon tooth and read that the Netherlands/Belgium have great places to find them.

Can you tell me where we would have the highest chance on finding one?

Thanks in advance!

[Bewerkt door Cohensy op 21-07-2018 om 20:20 NL]



 
Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Beste vindplaats voor Megalodon tanden?/Best finding place for Megalodon teeth?

Bericht door FossilDude » 23 jul 2018, 10:39

Hoi Cohensy,

Het klopt dat er ook Megalodon tanden in Nederland en België te vinden zijn. Weet echter ook dat ze hier toch behoorlijk zeldzaam zijn (in ieder geval completere exemplaren). Om een Megalodon tand te vinden zal je dus behoorlijk wat uren werk moeten verzetten, of heel veel geluk hebben.

Als ik jullie was zou ik lid worden van de WTKG. Die organiseren excursies naar de groeve in Rumst. Dat is op dit moment toch wel een van de plekken in de BeNeLux waar je het meeste kans hebt om er 1 te vinden. Je komt die groeve niet gemakkelijk in, dus de excursies van de WTKG zijn de uitgelezen mogelijkheid. Ga er echter niet van uit dat je na 1 excursie met een complete Megalodon tand thuiskomt, wat ook hier liggen ze niet voor het oprapen.

Overigens zijn er in de groeve bij Gram, in Denemarken (https://www.fossiel.net/sites/fossil_site.php?plaats=20) ook Megalodons gevonden. Daar zijn ze wel nóg wat zeldzamer, dus het zal je hele wat werk kosten om er 1 te vinden.

Veel succes er mee, in ieder geval.

Groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)


Plaats reactie