Nijlpaard kies Maasvlakte 2

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilana
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2019, 23:03
Been thanked: 2 times
Nijlpaard kies Maasvlakte 2

Bericht door Ilana » 10 aug 2019, 11:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal,

Ik lees inmiddels al een paar maanden mee, wij zijn met het gezin echt beginnende fossiel zoekers, maar hebben er veel plezier in en hebben al veel info van deze site gehaald.

Gisteren zijn we op de Maasvlakte 2 met mijn zwager gaan zoeken naar fossielen schelpen, en heb ik bijgaande vondst gedaan.

Aangezien ik echt geen idee had wat het zou kunnen zijn, mijn zwager dacht in ieder geval aan de kies van een groot dier, heb ik hem op oervondstchecker geplaatst, en daar werd gezegd dat het een Nijlpaard kies betreft.

We zijn er superblij mee, maar hoe nu er voor te zorgen dat deze niet verloren gaat?

hij ligt nu in water wat ik regelmatig ververs, maar hebben jullie nog meer tips of ideeen?

We willen niet dat hij verloren gaat omdat wij er niet goed mee om gaan.

Groetjes Mandy Ilana




 
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Antw: Nijlpaard kies Maasvlakte 2

Bericht door sjaak » 10 aug 2019, 18:06

Ik vind het zelf lastig om in dit fragment nijlpaard te zien al twijfel ik niet aan de determinatie van Hansjorg en snap ik wel waarom. Het heeft de vorm en grootte. Laat er voor alle zekerheid toch nog eens op een determinatiedag naar kijken.
Prepareren met paraloid, verkrijgbaar via de webshop van deze site.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
Ilana
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2019, 23:03
Been thanked: 2 times
Antw: Nijlpaard kies Maasvlakte 2

Bericht door Ilana » 10 aug 2019, 18:43

We hebben contact gezocht met Bram Langeveld, om er ook nog een keer naar te laten kijken.

Een second opinion leek ons verstandig gezien wij echt niks aan basis hebben, en ook in de hoop wat achtergrond er van te krijgen.

We gaan er van uit dat het een nijlpaard kies is, ook omdat het sowieso een goede oefening is hoe met een dergelijke vondst om te gaan.

maar ieder fossiel is voor ons leuk, heeftt u zelf een idee wat het zou kunnen zijn, mocht het geen Nijlpaard zijn?

aangepast :
Inmiddels reactie gehad en met een slag om de arm omdat het van een foto is, weer als Nijlpaard kies gedetermineerd.

Ook tips gekregen voor de conservering, dus wat mij betreft kan deze gesloten worden.

[Bewerkt door Ilana op 11-08-2019 om 14:57 NL]




Plaats reactie