Ichtyosaurus laten prepareren

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
Rick123
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2019, 11:07
Ichtyosaurus laten prepareren

Bericht door Rick123 » 20 aug 2019, 19:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ik zoek iemand die (tegen vergoeding) dit stuk ichthyosaurus Verder zou willen prepareren.

Toen ik 11-12 was heb ik dit stuk gevonden en toen ook zelf aan het prepareren begonnen. Helaas is dit geen klus die ik toen had moeten aanpakken aangezien het geduld en de apparatuur om dit goed te doen ontbrak.

Ondertussen 20 jaar verder heb ik tijdens mijn meest recente vakantie toch weer een zoektocht ondernomen waardoor het verzamel virus weer is toegeslagen.

Aangezien dit een van de weinige fossielen is die ik van vroeger nog bewaard heb wil ik deze nu mooi tentoon gaan stellen maar dan moet er toch wel nog wat aan gebeuren.

Mijn voorliefde zit echt in het zoeken en prepareren van een stuk als dit laat ik liever over aan iemand met de juiste apparatuur.

Mochten de foto's niet duidelijk zijn, het is een stuk van circa 35cm diameter met een stuk ruggengraat en een stuk van de achterpeddels er op.

Uiteraard ben ik bereid hier bereid voor te betalen of bijvoorbeeld een mooie ammoniet(zoals ook een foto van bijgevoegd) hiervoor te ruilen.



 
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Antw: Ichtyosaurus laten prepareren

Bericht door sjaak » 20 aug 2019, 22:19

Mooie vondst. Op de FB pagina van Dorset fossil hunters doen mensen wonderen met dit soort stukken. Dat zijn echter Engelse preparateurs. Hopelijk vindt je iemand. Kan een mooi stuk worden.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
Everhardus
Berichten: 1283
Lid geworden op: 28 sep 2007, 02:28
Antw: Ichtyosaurus laten prepareren

Bericht door Everhardus » 21 aug 2019, 01:33

Fantastische vondst. Ik zou hier alleen maar iemand aan laten werken die met dit materiaal ervaring heeft en dus ook de juiste apparatuur. Ik zou ook niet aarzelen er domweg voor te betalen. De prijs zal wat meer zijn dan een ruil met een fraaie ammoniet. Je kunt zeker ook op Steinkern een bericht plaatsen, daar zitten ook een bult lieden met de juiste expertise en apparatuur....



Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Antw: Ichtyosaurus laten prepareren

Bericht door sjaak » 21 aug 2019, 10:20



Groet,

Niels

Gebruikersavatar
Anthonie
Berichten: 663
Lid geworden op: 15 dec 2003, 19:35
Locatie: Grimbergen (België)
Has thanked: 11 times
Been thanked: 31 times
Contacteer:
Antw: Ichtyosaurus laten prepareren

Bericht door Anthonie » 21 aug 2019, 20:24

Beste Rick

Er zijn genoeg talentvolle Belgische en Nederlandse preparateurs die hier talent en ervaring mee hebben.

Ik geen je het adres in PM door van een goede en getalenteerde preparator.

Groeten

Anthonie


* Scientia et Miratio *

Rick123
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2019, 11:07
Antw: Ichtyosaurus laten prepareren

Bericht door Rick123 » 22 aug 2019, 11:31

Bedankt voor de reacties, mijn voorkeur gaat uit naar iemand in Nederland of Belgie, mocht dat ondanks alles op niets uit lopen ga ik zeker de Engelse opties overwegen!



Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Antw: Ichtyosaurus laten prepareren

Bericht door sjaak » 22 aug 2019, 21:21

Succes en laat het resultaat zien!


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 433
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Antw: Ichtyosaurus laten prepareren

Bericht door PachyWhatnotOdon » 27 aug 2019, 10:45

Hoi Rick,

Mooie vondst! Waar heb je die gedaan? Komt dit uit Holzmaden of uit Dotternhausen? Tegenwoordig zal je dat in elk geval niet gauw meer vinden...

Mocht het met bovengenoemde Nederlandse en Belgische preperatoren niet uitwerken ken ik nog wel één of twee Duitse die zich specifiek met het prepareren van gewervelden uit de Poseidoniaschalie bezig houden (al weet ik niet of ze ook stukken van anderen bereid zouden zijn te prepareren), of een Franse in de Vogezen (maar deze is mogelijk duur en weet niet of hij ook dit soort "kleine" projecten zou oppakken). Een tweede Franse preparator die ik ken is misschien wat meer toegankelijk, maar ik weet niet hoeveel ervaring hij met dit soort materiaal heeft.

Hoe dan ook succes, en zoals Niels ook al zei: ben benieuwd naar het resultaat!

Met vriendelijke groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett


Plaats reactie