Wie wil er een OESTER-fossiel blootleggen / prepareren?

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
connectie
Junior Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2020, 20:15
Wie wil er een OESTER-fossiel blootleggen / prepareren?

Bericht door connectie » 15 sep 2020, 20:56

Wie wil er een OESTER-fossiel uit het BRUSSELIAAN in zijn ijzerzandsteenmatrix blootleggen?

Ik vond deze steen 11-09-2020, ging naar het streekmuseum in Halle, kon daar boekjes inkijken en kopiëren om hem te determineren, heb reeds een etiketje aangebracht en omdat deze vondst emotioneel veel voor me betekent (ik vond hem op mijn vader zijn verjaardag, mijn geboortegrond en op minder dan 5 km van huis, ook zou ik verhuizen, waardoor ik hem als aandenken zou willen) Dat maakt hem dus extra speciaal.
Ik zoek iemand die er extra voorzichtig mee kan zijn, vonsten zoals deze zijn HIER zeldzaam, althans. Bovendien meen ik dat er nog schelp (soort parelmoer aanwezig is in het zand. Extra voorzichtig zijn is dus de boodschap.
Graag zonder de ernaast liggende schelp te beschadigen ;) ( linkerschelp blootleggen)
Graag met zoveel mogelijk van de matrix te behouden.
Het is zandsteen en makkelijk te bewerken. Met een dremel?

Ik doe deze post redelijk snel, omdat ik de energie van de vondst nog ervaar en mijn enthousiasme wil doorgeven. Ik weet dat determinatie een sleutelrol kan spelen voor het vrijleggen. Dus nog geen volledige zekerheid van experts op dat gebied maar..
Het zou gaan om OSTREA CYMBUlA. hoe dan ook dit kan nog een tijdje duren...

Liefst iemand uit de buurt van Brussel.
Last but not least. Opdracht is BETALEND uiteraard.
ALLE REACTIES WELKOM.
Bijlagen
20200911_160116.jpg




Plaats reactie