steentje, fossiel?

Discussieer hier over sedimentaire, vulkanische en overige gesteenten
Gebruikersavatar
geoff
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 mei 2015, 17:28
Re: steentje, fossiel?

Bericht door geoff » 15 jul 2015, 11:47

wat bedoel je met :

in mijn geval aan de terrils die stilletjes aan verdwijnen en aan een zoektocht, periode in mijn leven.


weet dat er nog maar 5 procent van
alle fossielen gevonden zijn! :)

 
Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: Antw: steentje, fossiel?

Bericht door Frederik » 15 jul 2015, 11:48

Dag Geoff,
Hubertus68 helpt je hier prima verder, er is geen reden om geirriteerd te zijn. Met zijn verwijzing naar de oorspronkelijke definitie van een fossiel gaf hij meteen een antwoord op jouw vraag, nl. "is het dan fossiel als het kool is?"

Voorts sluit ik me aan bij Duys, je verzamelt wat je wil verzamelen. Als het stuk voor jou een meerwaarde heeft, en je vindt het belangrijk voor je collectie, waarom niet dan?


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
geoff
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 mei 2015, 17:28
Re: steentje, fossiel?

Bericht door geoff » 15 jul 2015, 11:52

ik heb niets geleerd want ik wist dat al wat fossielen zijn,

daar was ik een beetje geïrriteerd van


weet dat er nog maar 5 procent van
alle fossielen gevonden zijn! :)

Gebruikersavatar
Duys
Berichten: 2815
Lid geworden op: 15 mei 2008, 18:53
Contacteer:
Re: steentje, fossiel?

Bericht door Duys » 15 jul 2015, 12:20

Geoff,
Ieder heeft zo zijn redens om iets op te rapen en mee te nemen, heb hier bvb steentjes liggen van mijn vader, waar je van kan zeggen, waarom zijn die ooit meegenomen.
De terrils zijn de steenkoolhopen,
met periodes in mijn fossielleven zeg maar, verandert je aandacht ook, verzamel je ook met je gedachten, soms neem je bvb een geheugensteun mee.
Hoeft ook allemaal niet zo begrijpbaar te zijn, je kan bvb houtskoolresten meenemen omdat ze ergens in een geologische laag zijn terecht gekomen die kan verwijzen naar geologische activiteiten of in een paar gevallen houtskool uit een in-situ mariene laag, waar je je vanalles kan bij voorstellen.
Je steenkool kan bvb ook gewoon uit 1800 komen, je stukje neemt nu ook niet zoveel plaats in, je moet maar zien, waar je zoektocht je naar leidt, je kan het ook altijd weggooien als het niet interessant bleek te zijn.
Of met oog op een microscopisch onderzoek van kool.
Duys


[Bewerkt door Duys op 15-07-2015 om 11:32 NL]




Plaats reactie