Oogvondst tijdens metaaldetectie

Discussieer hier over sedimentaire, vulkanische en overige gesteenten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MTC COCOON WIM
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:13
Oogvondst tijdens metaaldetectie

Bericht door MTC COCOON WIM » 29 dec 2020, 21:52

Hallo iedereen

Gisteren zelf persoonlijk tijdens het zoeken met metaaldetector ten velde in Oudenaarde ( België)
deze heel speciale steen opgeraapt en thuisgekomen deze enkel en alleen onder de kraan afgespoeld ...
nu heb ik wel al ervaring met het vinden van soorten gesmolten slakresten uit hoogovens ... maar dit exemplaar
is toch iets heel anders hoor ... is dus een oogvondst want detector reageert er TOTAAL niet op maar
thuis getest met heel zware magneet en de steen is dus zeer licht magnetisch ... qua gewicht niet extra
licht of extra zwaar , voelt aan als normaal gewicht wat je voor dit volume van steen zou verwachten ...
aan ene kant steen zuiver eigenschappen van hoogovenslak maar andere kant zie je die soort kristalijne
vormen terwijl zijkanten een goud/bronsachtige kleur ... dus de steen is een mysterie voor mij ...
wie heeft mogelijke uitleg ???

Groeten
Wim
Bijlagen
DSCN4162.JPG
DSCN4154.JPG
DSCN4150.JPG
DSCN4149.JPG
DSCN4145.JPG
DSCN4143.JPG
DSCN4139.JPG
DSCN4138.JPG


zoeken is in mijn geval een echte verslaving vooral met de metaaldetector maar op
momenten dat er geen akkers vrij zijn ga ik me toeleggen op deze hobby die al
vlug ook een grote verslaving blijkt te zijn.

 
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Re: Oogvondst tijdens metaaldetectie

Bericht door sjaak » 29 dec 2020, 22:11

De afdrukken van bubbels doen wel aan een slak denken of in elk geval gestold metaal. Die structuur herken ik ook niet.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
MTC COCOON WIM
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 jun 2015, 19:13
Re: Oogvondst tijdens metaaldetectie

Bericht door MTC COCOON WIM » 30 dec 2020, 12:02

Ook ondertussen al zitten lezen op deze zeer duidelijke site over meteorieten https://werkgroepmeteoren.nl/meteoriet-of-niet/
en inderdaad meerdere eigenschappen van mijn gesteente klopt totaal niet voor meteorieten ...
al blijft het wel een zeer uitzonderlijk stuk aangezien deze vorm mijn eerste exemplaar is op
periode van 16 jaar velden prospecteren in Vlaanderen ... hoogovenslak/restmateriaal hoogoven naar alle waarschijnlijkheid


zoeken is in mijn geval een echte verslaving vooral met de metaaldetector maar op
momenten dat er geen akkers vrij zijn ga ik me toeleggen op deze hobby die al
vlug ook een grote verslaving blijkt te zijn.


Plaats reactie