Geen idee wat dit is

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BartKorf
Berichten: 322
Lid geworden op: 25 jan 2014, 15:55
Been thanked: 22 times
Geen idee wat dit is

Bericht door BartKorf » 27 okt 2020, 17:23

Deze steen heb ik opgeraapt op de 2e Maasvlakte. Behalve botten en kiezen uit het Pleistoceen zijn daar ook zwerfstenen (klein formaat) te vinden. Zo worden er onder andere af en toe Gryphaea's en koralen uit de Jura, en zeeëgels en sponzen uit het Krijt gevonden. Maar van bijgaand exemplaar (ik heb hem natuurlijk meegenomen voor het langwerpige fossiel met kamertjes, 26 x 5 mm) heb ik geen idee in welke richting ik het moet zoeken . Het lijkt wel een abstract kunstwerk, je kunt er een soort gezicht in zien. Het gesteente is vrij zwaar en compact, behoorlijk kalkhoudend, heeft een fijne korrelstructuur, maar geen gelaagdheid. Ik zou zelfs niet gek staan te kijken als het als iets "man-made" zou worden ontmaskerd, maar aan de andere kant lijkt het ook weer niet op iets beton-achtigs. Het ligt natuurlijk voor de hand om het - al dan niet vermeende - fossiel er uit te prepareren/hakken, maar er loopt precies een barst doorheen, dus ik hik daar een beetje tegenaan. Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?
Bijlagen
DSC05209.JPG


Bart

 
Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Geen idee wat dit is

Bericht door FossilDude » 27 okt 2020, 18:28

Doet denken aan een doorsnede van een crinoid stengel.


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)


Plaats reactie