Diverse stukken gevonden 2
Diverse stukken gevonden 2
Hoi!
Ik ben op vakantie in Frankrijk, en vandaag waren we aan de zuidkant van het Lac du Der. In het klei op de oever heb ik deze stukken gevonden en ik was heeeel benieuwd wat dit allemaal kon zijn. Ik vind fossielen interessant maar heb geen idee wat alles is en of het überhaupt iets is. Zouden jullie kunnen helpen? Ik heb naar de regels zo goed mogelijk foto’s proberen te maken. De vindplaats is dus Lac du Der, grijze kleilaag. Coördinaten zijn (48.5559339, 4.7684349).
Sorry als hier niks van te maken valt!!
Groetjes,
Lieneke
Ik ben op vakantie in Frankrijk, en vandaag waren we aan de zuidkant van het Lac du Der. In het klei op de oever heb ik deze stukken gevonden en ik was heeeel benieuwd wat dit allemaal kon zijn. Ik vind fossielen interessant maar heb geen idee wat alles is en of het überhaupt iets is. Zouden jullie kunnen helpen? Ik heb naar de regels zo goed mogelijk foto’s proberen te maken. De vindplaats is dus Lac du Der, grijze kleilaag. Coördinaten zijn (48.5559339, 4.7684349).
Sorry als hier niks van te maken valt!!
Groetjes,
Lieneke
- Spongebob
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 765 times
Re: Diverse stukken gevonden 2
Het lijkt wel alsof je bij Cap Blanc Nez hebt gezocht!
Typisch fossielen uit het Albien (Albiaan of Gault) - Onder-Krijt.
Volgens mij zie ik een fragment van een Hoplites-achtige ammoniet en een of twee langwerpige delen van een Baculites.
Blijkbaar komen bij het meer waar je bent deze lagen ook tevoorschijn.
Helemaal nieuw voor mij.
Time fades away (Neil Young)
Oh heel cool!! Ik ging er met 0 verwachtingen in, er stond online dat je wel iets kon vinden maar niet veel moest verwachten. Als ik meer over ze zou willen weten, waar kan ik dan het beste terecht? Bij een museum in de buurt of iets dergelijks?Spongebob schreef: ↑07 sep 2026, 22:37Hallo Lieneke! Welkom op dit forum!
Het lijkt wel alsof je bij Cap Blanc Nez hebt gezocht!
Typisch fossielen uit het Albien (Albiaan of Gault) - Onder-Krijt.
Volgens mij zie ik een fragment van een Hoplites-achtige ammoniet en een of twee langwerpige delen van een Baculites.
Blijkbaar komen bij het meer waar je bent deze lagen ook tevoorschijn.
Helemaal nieuw voor mij.
- Spongebob
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 765 times
Veel musea schieten in deze hevig te kort.
Dit forum met zijn determinatiesysteem of actieve leden kunnen je helpen.
Of specifieke literatuur: https://natuurtijdschriften.nl/pub/4145 ... 001004.pdf
Of specifieke literatuur: https://natuurtijdschriften.nl/pub/4145 ... 001004.pdf
Time fades away (Neil Young)
Dankjewel! Dat ziet er heel interessant uit. Ik ga er mee aan de slagSpongebob schreef: ↑Gisteren, 23:04 Veel musea schieten in deze hevig te kort.