kan dit versteend hout zijn ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zesender
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2019, 16:49
kan dit versteend hout zijn ?

Bericht door zesender » 05 feb 2019, 16:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kan dit versteend hout zijn of is het totaal wat anders ? het gewicht van het gesteente is 1560 gram, lengte is 28cm en heeft een diam. van ongeveer 7cm



 
Gebruikersavatar
KoenJ
Berichten: 1289
Lid geworden op: 23 feb 2015, 13:28
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Antw: kan dit versteend hout zijn ?

Bericht door KoenJ » 05 feb 2019, 21:51

Hoi Zesender,

Dit lijkt vuursteen te zijn. Waar heb je het gevonden? Als het vuursteen is, is het waarschijnlijk de opgevulde graafgang van een kreeftachtige.


Groeten,
Koen

Gebruikersavatar
zesender
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2019, 16:49
Antw: Antw: kan dit versteend hout zijn ?

Bericht door zesender » 05 feb 2019, 22:41

hallo Koen,

bedankt voor je hulp ! zeer interessant !
Een paar jaar geleden gekregen van een kennis maar haar kan ik het jammer genoeg niet meer vragen. Haar man had deze volgens mij in de buurt van Lochem gevonden maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het is best wel een groot en zwaar stuk !

groetjes,

Edwin
KoenJ schreef:
Hoi Zesender,

Dit lijkt vuursteen te zijn. Waar heb je het gevonden? Als het vuursteen is, is het waarschijnlijk de opgevulde graafgang van een kreeftachtige.



Gebruikersavatar
zesender
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2019, 16:49
Antw: kan dit versteend hout zijn ?

Bericht door zesender » 05 feb 2019, 23:26

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dan een veel kleiner stuk vuursteen (8cm x 4cm) wat ik zelf hier in de buurt heb gevonden met een holte erin. Toch lijkt het andere gesteente mij niet hetzelfde dus twijfel of dat vuursteen is ? Is dit dan ook misschien een graafgang van bijvoorbeeld een kreeftje ?

bedankt en groetjes,

Edwin




Plaats reactie