Kreeftachtige uit Wimereux?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4352
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 281 times
Been thanked: 361 times
Antw: Kreeftachtige uit Wimereux?

Bericht door Spongebob » 30 okt 2019, 16:54

rikbak schreef:
Ik weet zeker waar ik was 2 weken geleden Spongebob ;)
Dt snap ik wel, maar Wimereux ligt zo dicht bij CBN dat je vermoedelijk ook daar gezocht hebt. Weet je zeker dat je vondsten goed gedocumenteerd zijn opgeborgen/meegenomen, bedoel ik. De vindplaatsen CBN, CGN en Wimereux worden wel vaker verwisseld.
Kan ook zijn dat iemand zijn/haar vondsten van de ene vindplaats weer heeft weggekieperd op de andere plek.

rikbak schreef:
Bij Wimereux heb ik ook een paar ieniemienie Inoceramus gevonden, misschien zijn ze door de eeuwen heen naar Wimereux toe gespoeld.
Kleine oestertjes uit het grijze gesteente c.q. klei of echte inoceramussen? Zou je hier een foto van kunnen posten?

De theorie van het verspoelen door de zee heb ik altijd enigszins weggestopt. Zeker als je bedenkt dat er een (kleine) riviermonding (de Slack) en een landtong (Cap Gris Nez) tussenzit.


Time fades away (Neil Young)

 
rikbak
Berichten: 164
Lid geworden op: 10 feb 2018, 12:30
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Has thanked: 21 times
Been thanked: 33 times
Antw: Kreeftachtige uit Wimereux?

Bericht door rikbak » 04 nov 2019, 20:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het heeft even geduurd, maar hier zijn de foto's, helaas niet al te best bij lamplicht. Maar duidelijk genoeg om te zien waar het om gaat denk ik.
Ik heb zelf ook geen idee of fossielen door de miljoenen jaren heen van CBN naar Wimereux of viseversa kunnen spoelen, maar ik durf het ook niet uit te sluiten.
Ik vond de het idee van Spongebob dat iemand ze misschien uit z'n tas gekieperd heeft of verloren heeft een stuk aannemelijker.



Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6857
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 290 times
Been thanked: 308 times
Contacteer:
Antw: Kreeftachtige uit Wimereux?

Bericht door sjaak » 05 nov 2019, 07:43

Oude weg geerodeerde krijtlaag? Of is dat te ver gezocht ?


Groet,

Niels


Plaats reactie