Otodus auriculatus?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Geoffreyghijs
Junior Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2021, 14:29
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Otodus auriculatus?

Bericht door Geoffreyghijs » 20 apr 2021, 19:37

Beste
Na aankoop van een extra vitrinekast had ik weer wat plaats voor nieuwe en ook wat oude vondsten. Zo heb een aantal tanden weer naar boven gehaald en ben deze nu met de nieuwe kennis die ik heb aan het her determineren. Deze tand heb ik een aantal jaren geleden gevonden in Cadzand. Aangezien ik toen nog niet zoveel wist over de soorten had ik er niet bij stilgestaan dat dit een Otodus auriculatus kan zijn. Ik heb ook al eens in het determinatiesysteem gekeken en er zijn toch heel veel gelijkenissen. Om zeker te zijn vraag ik via hier naar jullie meningen.

Hopelijk zijn de bijgevoegde foto's duidelijk genoeg, ik kan er altijd extra toevoegen als dit nodig is. Helaas is het een sterk verweerd tandje waardoor de karteling heel fel afgesleten is. Ook is de bourlette is niet meer zo duidelijk zichtbaar. Op één van de foto's heb ik de karteling aangeduid. Dit is de enigste plaats waar de karteling nog redelijk goed zichtbaar is.

Ben ik juist met deze determinatie of kan iemand mij verder helpen om het juiste antwoord te vinden?

Alvast bedankt!

Mvg
Geoffrey Ghijs
Bijlagen
Detail_2
Detail_2
Detail_1
Detail_1
Aanduiding karteling
Aanduiding karteling
Otodus auriculatus
Otodus auriculatus



 
stiek
Berichten: 1567
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:09
Been thanked: 12 times
Re: Otodus auriculatus?

Bericht door stiek » 20 apr 2021, 23:40

Klopt Otodus auriculatus.

Zijtand uit de rechter bovenkaak.

Groeten Hans


Hans

stiek
Berichten: 1567
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:09
Been thanked: 12 times
Re: Otodus auriculatus?

Bericht door stiek » 20 apr 2021, 23:42

Sorry, linker bovenkaak.


Hans

Geoffreyghijs
Junior Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2021, 14:29
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Re: Otodus auriculatus?

Bericht door Geoffreyghijs » 21 apr 2021, 09:43

Vriendelijk bedankt




Plaats reactie