Waaierachtig opengaande (kalk-?)structuur? Strandvonst.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rodrik
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 jan 2014, 21:29
Contacteer:
Waaierachtig opengaande (kalk-?)structuur? Strandvonst.

Bericht door Rodrik » 11 sep 2021, 13:56

Beste,

Dit soort strandvondsten deed ik al meermaals op het Belgische Albertstrand en in de Zwinmonding:

Een van een basisstuk uit waaierachtig opengaande vermoedelijk kalken structuren. Die waaierstructuur bestaat telkens uit niets anders dan holle gangetjes met tussenschotten tussen. Breder dan dit open waaierend bovenaan vond ik ze zeker ook al, maar dit blijkt het grootste fragment te zijn dat ik in mijn vitrinekast met strandvondsten terugvond.

Vanaf de basis tot aan de bovenkant van die 'waaier' meet dit stukje exact 2 centimeter. Dank voor elke toelichting hierover.

Met vriendelijke groeten,
Rodrik



 
Gebruikersavatar
Rodrik
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 jan 2014, 21:29
Contacteer:
Re: Waaierachtig opengaande (kalk-?)structuur? Strandvondst.

Bericht door Rodrik » 11 sep 2021, 14:08

In verband met het topic 'Waaierachtig opengaande (kalk-?)structuur? Strandvondst.':

De website veranderde duidelijk wat sinds mijn laatste bezoek en vraag om hulp bij determinatie hier. De optie een foto bij mijn vraag te plaatsen, vond ik zo bijvoorbeeld niet meer of nog niet terug. Mijn excuses daarvoor. Het spreekt voor zich dat ik die afbeelding wel op harde schijf klaar heb staan.



Gebruikersavatar
Felicia Carina
Senior Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:16
Locatie: Houthalen-Helchteren
Has thanked: 581 times
Been thanked: 161 times
Contacteer:
Re: Waaierachtig opengaande (kalk-?)structuur? Strandvonst.

Bericht door Felicia Carina » 11 sep 2021, 17:09

Hallo Rodrik

Beneden onder het bericht kan je kiezen voor bijlagen. Daar kan je bestanden toevoegen uit je fotobibliotheek.
Succes ermee!

Felicia


masterinfineartsflits


Plaats reactie