Fossiel pissebed?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Ronald1958
Junior Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2021, 16:43
Fossiel pissebed?

Bericht door Ronald1958 » 05 dec 2021, 15:48

Dit fossiel vond ik onlangs op het strand bij Huisduinen (Den Helder) Het zou volgens mij een fossiele pissebed kunnen zijn, maar ik kreeg ook de suggestie dat het mogelijk het kauwvlak van de kies van een herbivoor is. Het fossiel is ongeveer 1,5 cm lang en 1 cm breed. Ik ben erg benieuwd naar wat het is en hoe oud het mogelijk kan zijn. download/file.php?mode=view&id=11208htt ... w&id=11207
Bijlagen
Fossiel pissebedachtige1.jpg
Fossiel Pissebedachtige2 (onderkant).jpg



 
Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Fossiel pissebed?

Bericht door FossilDude » 06 dec 2021, 15:57

Hallo Ronald, welkom op het forum!

Fossiele pissebedden zijn heel zeldzaam, en eigenlijk altijd bewaard in 2D (dus als platte afdruk). Om die reden alleen al kan je die optie hier al uitsluiten.

Wat het wel is kan ik niet met zekerheid zeggen, hoewel ik het gevoel heb dat het hier niet om een fossiel gaat, maar iets mineralogisch.

groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Ronald1958
Junior Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2021, 16:43
Re: Fossiel pissebed?

Bericht door Ronald1958 » 06 dec 2021, 16:43

Bedankt voor de response Johan. Iets mineralogisch, tja, dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Ik ga weer verder met zoeken, hopende dat ik alsnog iets bijzonders vind. Groeten uit Den Helder, Ronald




Plaats reactie