Determinatie resem fossielen (1/3)
Determinatie resem fossielen (1/3)
Hey
Wil mezelf eerst kort even voorstellen: Ik ben Niels, woon in België en toen ik klein was had ik veel interesse in fossielen. Doorheen de jaren is dan mij dan ook door vrienden en familie het een en ander geschonken. Ik heb dit onderwerp recent terug opgenomen en dit alles dus terug opgediept, MAAR ik heb géén idee wat dit allemaal is, laat staan of het effectief iets van 'boetiek' is.
Ik hoop dan ook dat jullie mij toch al een eindje kunnen verder helpen. Sommige dingen heb ik zelf geïdentificeerd, maar er blijft nu toch nog eea onduidelijk. Daarvan heb ik getracht foto's toe te voegen
Kunnen jullie mij op de juiste weg zetten (soort/leeftijd)? Bedankt alvast!
Wil mezelf eerst kort even voorstellen: Ik ben Niels, woon in België en toen ik klein was had ik veel interesse in fossielen. Doorheen de jaren is dan mij dan ook door vrienden en familie het een en ander geschonken. Ik heb dit onderwerp recent terug opgenomen en dit alles dus terug opgediept, MAAR ik heb géén idee wat dit allemaal is, laat staan of het effectief iets van 'boetiek' is.
Ik hoop dan ook dat jullie mij toch al een eindje kunnen verder helpen. Sommige dingen heb ik zelf geïdentificeerd, maar er blijft nu toch nog eea onduidelijk. Daarvan heb ik getracht foto's toe te voegen
Kunnen jullie mij op de juiste weg zetten (soort/leeftijd)? Bedankt alvast!
-
- Senior Lid
- Has thanked: 319 times
- Been thanked: 216 times
Re: Determinatie resem fossielen (1/3)
de laatste komt me bekend voor en ik denk dat het een Turritela elegans is, mogelijk uit fercourt, Frankrijk.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 304 times
- Contacteer:
Re: Determinatie resem fossielen (1/3)
Hey Niels,
Welkom op het forum! Bij deze alvast wat info:
- Eerste foto's: zee-egel (Echinocorys, Maastrichtiaan, Boven Krijt)
- Tweede set foto's: brachiopoden, waarschijnlijk Devoon
- Derde set foto's: geen idee
- Vierde set foto's: gastropode.
Vriendelijke groet,
Johan
Welkom op het forum! Bij deze alvast wat info:
- Eerste foto's: zee-egel (Echinocorys, Maastrichtiaan, Boven Krijt)
- Tweede set foto's: brachiopoden, waarschijnlijk Devoon
- Derde set foto's: geen idee
- Vierde set foto's: gastropode.
Vriendelijke groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)