haaientanden cap blanc nez

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Jelte.
Senior Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jun 2022, 17:00
Has thanked: 180 times
Been thanked: 57 times
Re: haaientanden cap blanc nez

Bericht door Jelte. » 15 aug 2022, 11:52

mogelijke bot



 
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Re: haaientanden cap blanc nez

Bericht door sjaak » 15 aug 2022, 11:58

Jelte. schreef: 15 aug 2022, 11:52 beste niels ik heb dit bot gevonden in de albien laag ik trok het stukje uit de klei want ik was benieuwd wat de licht bruine dingen waren en toen trok ik dit eruit er zit mogenlijk nog meer in de klei
Het is geen bot. Ik heb ook dat soort stukken uit de klei. Ik weet niet wat het zijn. Dacht aan coprolieten maar waarschijnlijk is het een of andere concretie. Heb je nog ammonieten gevonden in de klei? Er zitten hele mooie bij met parelmoerlaag.

PS
Kan het zijn dat er misschien een foto mist en ik het over een andere vondst heb?


Groet,

Niels

Jelte.
Senior Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jun 2022, 17:00
Has thanked: 180 times
Been thanked: 57 times
Re: haaientanden cap blanc nez

Bericht door Jelte. » 15 aug 2022, 13:24

ik weet dat het geen bot is jammer genoeg je zit een scheiding tussen de licht bruine concretie en tussen het gedeelte wat ik op bot vond lijken. ik had twee mooie ammonieten gevonden waaronder een met een ammoniet erop maar die zijn gesneuveld tijdens het los vrikken ik heb wel een paar stukjes parelmoer gevonden maar die zijn een beetje vervaagt na het afspoelen.




Plaats reactie