Carboon (?) vondsten uit Monster

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 638
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 112 times
Contacteer:
Re: Carboon (?) vondsten uit Monster

Bericht door Jasper den Otter » 01 okt 2022, 22:07

JZuidewijk schreef: 01 okt 2022, 21:55
Jasper den Otter schreef: 01 okt 2022, 21:47 het gesteente komt overeen met de locatie Soignies (zie https://www.paleontica.org/locations/fossil/327). dit is dus een regio waar het vandaan zou komen. De persoon die u vertelde dat het uit het Carboon komthad dus welvoegelijk gelijk.

de brachiopode lijkt me Spirifer konincki
en de trilobiet Phillipsia ornata
ook jouw Bryozoa lijkt mij Fenestella.

gr. Jasper den Otter
Dank je wel voor de determinatie en datering!
Graag gedaan! En jij nog bedankt voor het delen van de locatie! ik was van plan morgen naar de Zandmotor te gaan, dus ik zal er zeker een kijkje nemen!

gr. Jasper den Otter


Fossielenverslaafd

 
Gebruikersavatar
JZuidewijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 feb 2013, 22:49
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times
Re: Carboon (?) vondsten uit Monster

Bericht door JZuidewijk » 01 okt 2022, 22:29

Jasper den Otter schreef: 01 okt 2022, 22:07 Graag gedaan! En jij nog bedankt voor het delen van de locatie! ik was van plan morgen naar de Zandmotor te gaan, dus ik zal er zeker een kijkje nemen!

gr. Jasper den Otter
Ik ben benieuwd of je er wat vindt :)



Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 638
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 112 times
Contacteer:
Re: Carboon (?) vondsten uit Monster

Bericht door Jasper den Otter » 01 okt 2022, 22:29

JZuidewijk schreef: 01 okt 2022, 22:29
Jasper den Otter schreef: 01 okt 2022, 22:07 Graag gedaan! En jij nog bedankt voor het delen van de locatie! ik was van plan morgen naar de Zandmotor te gaan, dus ik zal er zeker een kijkje nemen!

gr. Jasper den Otter
Ik ben benieuwd of je er wat vindt :)
Ik zal zien. Ik neem een hamer mee. Ik zal mijn vondsten op het forum plaatsen.
Ik hoop op een leuke trilobiet :mrgreen:
gr. Jasper


Fossielenverslaafd

Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 638
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 112 times
Contacteer:
Re: Carboon (?) vondsten uit Monster

Bericht door Jasper den Otter » 01 okt 2022, 23:33

Jasper den Otter schreef: 01 okt 2022, 21:47 het gesteente komt overeen met de locatie Soignies (zie https://www.paleontica.org/locations/fossil/327). dit is dus een regio waar het vandaan zou komen. De persoon die u vertelde dat het uit het Carboon komthad dus welvoegelijk gelijk.

de brachiopode lijkt me Spirifer konincki
en de trilobiet Phillipsia ornata
ook jouw Bryozoa lijkt mij Fenestella.

gr. Jasper den Otter
welvoegelijk hoort weldegelijk te zijn. komt door de autocorrect. dus als forum beheerders dit zien, pas het aub aan.


Fossielenverslaafd

Jelte.
Senior Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jun 2022, 17:00
Has thanked: 180 times
Been thanked: 57 times
Re: Carboon (?) vondsten uit Monster

Bericht door Jelte. » 03 okt 2022, 14:33

JZuidewijk schreef: 01 okt 2022, 21:08 Bij de duinen bij Monster ligt een berg rotsblokken, waar ik vroeger regelmatig opzoek ging naar fossielen. Ze schijnen er nog te liggen volgens google, dus wie er een keer een kijkje wil nemen: https://www.google.com/maps/@52.0413876 ... a=!3m1!1e3. Ik ben er zelf al in geen jaren geweest, dus geen idee wat er nog te zien is.

Voor zover mij verteld is het gesteente afkomstig uit België, en zou dateren uit het Carboon. Maar of dat klopt weet ik niet zeker. Ik heb er wat leuke fossielen uit kunnen halen, waarvan ik er hier een aantal laat zien (meer zodra ik de rest uit de schuur heb opgevist). Excuses voor het gebrek aan lineaal in de foto's.

Als eerste een spirifer.

P1290815.JPG




Mooie! Vondsten




Plaats reactie