Botfragment ENCI

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JZuidewijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 feb 2013, 22:49
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times
Botfragment ENCI

Bericht door JZuidewijk » 01 okt 2022, 21:29

Mijn enige mogelijk mosasaurus vondst uit Limburg. Ik vermoed een stukje wervel, omdat het een scherf is van een rond bot, met een holle kom. Het komt uit de laag die rijk is aan haaientanden (sorry, nog niet bekend welke horizont). Het is niet veel maar voor mij wel iets tastbaars wat mogelijk van een mosasaurus afkomstig is. Ik had gehoopt ooit meer te vinden, maar die kans is voorlopig voorbij, dus dan ben ik blij toch iets te hebben gevonden :)
P1290820.JPG
P1290822.JPG



 
Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 639
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 114 times
Contacteer:
Re: Botfragment ENCI

Bericht door Jasper den Otter » 01 okt 2022, 22:14

Bedoel je met de laag die rijk is aan haaientanden de Horizont van Lichtenberg?
In ieder geval altijd leuk, bot. heb vorige week ook nog een stuk gevonden van een Allopleuron. Als dit inderdaad een wervel is is het waarschijnlijk een mosauriër (de andere mogelijkheden zijn zeer zeldzaam), want bij schildpadden zijn de wervels vergroeid,behalve de staart dan, maar daarvoor is hij te groot denk ik.

gr. Jasper Den Otter


Fossielenverslaafd

Gebruikersavatar
JZuidewijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 feb 2013, 22:49
Has thanked: 12 times
Been thanked: 50 times
Re: Botfragment ENCI

Bericht door JZuidewijk » 01 okt 2022, 22:25

Jasper den Otter schreef: 01 okt 2022, 22:14 Bedoel je met de laag die rijk is aan haaientanden de Horizont van Lichtenberg?
Ik zou het niet weten. Deze komen er ook vandaan: viewtopic.php?f=5&t=32419
In ieder geval altijd leuk, bot. heb vorige week ook nog een stuk gevonden van een Allopleuron. Als dit inderdaad een wervel is is het waarschijnlijk een mosauriër (de andere mogelijkheden zijn zeer zeldzaam), want bij schildpadden zijn de wervels vergroeid,behalve de staart dan, maar daarvoor is hij te groot denk ik.

gr. Jasper Den Otter
Dank je. Ik had de vondst gezien, bijzonder te zien dat er vlak over de grens nog leuke vondsten gedaan worden.



Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 639
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 114 times
Contacteer:
Re: Botfragment ENCI

Bericht door Jasper den Otter » 01 okt 2022, 22:28

JZuidewijk schreef: 01 okt 2022, 22:25
Jasper den Otter schreef: 01 okt 2022, 22:14 Bedoel je met de laag die rijk is aan haaientanden de Horizont van Lichtenberg?
Ik zou het niet weten. Deze komen er ook vandaan: viewtopic.php?f=5&t=32419
Ik heb niet zoveel verstand van hoe je die lagen moet herkennen, maar ohh wat zijn ze mooi, Ik begin ervan te watertanden! :o


Fossielenverslaafd


Plaats reactie