Onbekende steen uit Wimereux

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 433
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Onbekende steen uit Wimereux

Bericht door PachyWhatnotOdon » 02 nov 2020, 16:21

Hallo allemaal,

Eind augustus heb ik dit opvallende steentje nabij Wimereux in de Boulonnais gevonden. In eerste instantie dacht ik dat het misschien aardewerk of door de mens gemaakt materiaal zou kunnen zijn, maar gezien de hardheid en het hoge aantal ongesorteerde, geronde inclusies denk ik toch aan iets natuurlijks. Daarmee waarschijnlijk een erratische steen. Iemand enig idee wat voor steen dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Groeten,
Alexander.
Bijlagen
unidentified stone.jpg


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

 
Gebruikersavatar
Caveman
Berichten: 1693
Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:08
Has thanked: 181 times
Been thanked: 198 times
Contacteer:
Re: Onbekende steen uit Wimereux

Bericht door Caveman » 08 nov 2020, 16:42

Persoonlijk denk ik aan n stukje Ocriet (waarvan vroeger wasbakken en levetten gemaakt werden), afgerold in de branding....

gr Mart


To share or not to share, that's the question!

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 433
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Re: Onbekende steen uit Wimereux

Bericht door PachyWhatnotOdon » 08 nov 2020, 22:54

Hoi Mart,

Ik denk dat je best eens gelijk zou kunnen hebben met terazzo. Net even opgezocht en het lijkt er behoorlijk op, al helemaal met de grote variatie die hierin bestaat. Bedankt!

Groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett


Plaats reactie