Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Gebruikersavatar
jordyvanderbeek
Berichten: 912
Lid geworden op: 20 okt 2010, 16:05
Contacteer:
Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door jordyvanderbeek » 19 mar 2011, 22:20

Wat heeft jullie aangesproken om fossielen te gaan verzamelen.


Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

 
DinoCherus
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 mar 2011, 20:51
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door DinoCherus » 07 mei 2011, 21:08

Mij sprak het aan door het boek Dooie Dino's
Dat was speciaal voor kinderen en je kon er veel van leren.


Cher:D



Gebruikersavatar
Duys
Berichten: 2815
Lid geworden op: 15 mei 2008, 18:53
Contacteer:
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Duys » 08 mei 2011, 11:14

Of hoe je van een passief zoeker in een actief zoeker verandert.
Im mijn jeugdjaren, zoals iedereen, een periode een interesse gehad in mineralen en fossielen, maar ik ben afgeknapt na een fossielbeurs te hebben bezocht waar de begerige oogjes van de mensen me wat op mijn zenuwen werkten, tevens was het niet evident om aan informatie te geraken, toen nog eens een brief opgestuurt naar een paleontoloog.
Insecten, recent dierlijk materiaal tot aan de puberteit.
Studie Bioingenieur aangevangen, maar bleek dat ik beter kon tekenen dan studeren, zo kunst gaan studeren.(lerares werkte toen als wetenschappelijk tekenaar voor het natuurhistorisch museum)
Tot een paar jaar terug wat aan het zoeken, zo was ik bezig met zaadjes van wilde kruiden te verzamelen.
Tot ik het forum leerde kennen en de reusachtige vindplaatsen in Antwerpen.
Waar ik me goed bijvoel want de liefde voor de zee, snorkelen, films als Le grand blue, Griekse zee en nu die fossiele mariene Belgische fauna die ik leer kennen, have that effect on me.

Duys


[Bewerkt door Duys op 08-05-2011 om 10:32 NL]



Gebruikersavatar
Slownick
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 dec 2010, 02:30
Locatie: Lommel
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Slownick » 09 mei 2011, 00:49

Bij mij is het ook begonnen met een algemene interesse in fauna, flora, dinosauriërs en natuurlijk ook fossielen. En nadat ik de kast met fossielen van mn grootmoeder had mogen bekijken ben ik op aanraden van haar begonnen met het zoeken van grindfossieltjes.

Een paar maanden later in contact geraakt met mn oudoom die nog actief zocht, en zodoende ben ik er stilaan ingerold :p

Ook het plaatselijk museum bezocht dat enkel de laatste zondag van de maand open is, en toen was ik helemaal verkocht en verknocht aan fossielen!

Helaas zijn deze 2 mensen onlangs heengegaan, maar dit is werkelijk het mooiste wat ze me hebben nagelaten!

[Bewerkt door Slownick op 08-05-2011 om 23:51 NL]



Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Dino15 » 10 mei 2011, 16:56

Ik was op jonge leeftijd al bijzonder geboeid door dinosauriers. ik wou er alles van hebben, boeken speelgoed enzovoort. toen ik een boek in de bibliotheek had gekocht stond in hoe je het beste een paleontoloog kunt worden. en in die paragraaf stond dat je eerst naar andere fossielen op zoek moet. ik wou toen al op zoek gaan naar fossielen, en telkens als ik op een persoon fossielen zag zoeken werd ik chagerijning. in april 2008 ging ik voor het eerst zoeken in 't rooth en in dat zelfde jaar ging ik ook naar cadzand en daar vondt ik een haaientand (inmiddels al kwijt.), en sinds 2010 ga ik elke maand naar m**l. nick


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Dino15 » 11 mei 2011, 19:15

bedankt stijn, die grote tand vindt ik toch wel het mooiste, en wat vindt je trouwens van die belemnieten sporen uit winterswijk.

nick


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 2560
Lid geworden op: 06 nov 2005, 17:22
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Bram » 11 mei 2011, 19:23

Hallo Nick,

Winterswijk, belemnieten en Carboon? Volgens mij zijn er wat dingetjes door elkaar gelopen. Kijk maar eens bij de vindplaatspagina van Winterswijk.

Groeten,
Bram



Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Wat sprak je aan om fossielen te verzamelen?

Bericht door Dino15 » 11 mei 2011, 19:36

Ik ben een keer naar de groene poort geweest en daar zeiden ze dat het sporen van 'n belemniet was en dat het iets in de 300 miljoen jaar oud was en heb het plaatje in winterswijk gevonden. maar zij kunnen het ook fout hebben, dus als je een betere determinatie hebt dan hoor ik het graag.

nick


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(


Plaats reactie