Jurassic World

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Triceratop14jasper
Berichten: 244
Lid geworden op: 25 jun 2014, 11:58
Jurassic World

Bericht door Triceratop14jasper » 11 jun 2015, 06:56

Is er al iemand naar Jurassic World gaan kijken, het blijkt een goede film te zijn maar ik mag die momenteel niet zien vanwege de examens op school :-/


Jasper Mutsaerts

Good Luck and Keep Digging

 
Gebruikersavatar
Smaug
Community Manager
Berichten: 1416
Lid geworden op: 11 nov 2003, 17:14
Has thanked: 224 times
Been thanked: 107 times
Re: Jurassic World

Bericht door Smaug » 11 jun 2015, 10:46

Ik heb de film nog niet gezien, maar naar aanleiding van wat de trailers, het promotie materiaal en wat een aantal "insiders" mij hebben kunnen vertellen is het niet zo'n heel goede film.

Visueel ziet het er allemaal wel goed uit, maar een deel van het acteerwerk is matig en vooral de main-atracction, de dinosauriërs en andere prehistorische wezens zijn ronduit slecht. Denk vooral aan:

Jaren dertig Stegosauriërs, zoals deze: http://orig01.deviantart.net/1d77/f/201 ... 8tc8lw.jpg
Een bijna 50 meter lange mosasaurus: http://blogevolved.blogspot.nl/2014/11/ ... kaiju.html
Crappy Dimorphodons: http://markwitton-com.blogspot.nl/2015/ ... ne-of.html
Nergens is er fluff te vinden: http://dinologue.com/2014/08/no-feather ... sic-world/
En let vooral ook op de verschrikkelijke bunny hands!: http://dinologue.com/wp-content/uploads ... -World.jpg

En er is vast nog veel meer te vinden, maar dan blijf ik bezig. Misschien moet ik maar eens recensie gaan schrijven...

Mijn voorlopige conclusie is:

Dit is een aardige monsterfilm, ga er niet heen voor de sauriërs!

Groeten,

Richard



[Bewerkt door Smaug op 11-06-2015 om 09:47 NL]


My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Triceratop14jasper
Berichten: 244
Lid geworden op: 25 jun 2014, 11:58
Re: Jurassic World

Bericht door Triceratop14jasper » 11 jun 2015, 16:32

Ik weet nu ook wel wat er allemaal fout is gegaan Richard, ik heb geabonneerd op een YouTube kanaal en daar leggen ze al de fouten uit, maar bedoel je dan dat de Dinosaurussen zo slecht zijn, oké ik weet ook well dat ze nieuwe soorten creëren zoals een Triceratops met de stekels en rug platen van de Stegosaurus enz. maar voor de rest zijn er well een paar interessante onderwerpen bij.

Alvast mijn mening.
mvg

Jasper


Jasper Mutsaerts

Good Luck and Keep Digging

Gebruikersavatar
Yasmin1995
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 feb 2014, 11:20
Re: Jurassic World

Bericht door Yasmin1995 » 15 jun 2015, 23:29

Ik heb de film gezien.
En ik vond het echt geweldig. Echt een top film!!
Ik vind het een aanrader.

Groetjess


Life finds a way

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: Jurassic World

Bericht door Frederik » 17 jun 2015, 14:25

Ik kan me aansluiten bij de analyse van Richard. Spielberg deed in de originele Jurassic Park nog heel sterk beroep deed op wetenschappelijke inzichten om de magie in zijn visie op de dinosaurussen te brengen. Omdat de kijken toen nauwelijks vertrouwd was met de mogelijkheden van cgi, wérkte dat erg goed. Voor de eerste keer zagen mensen 'echte' dino's op een overtuigende manier tot leven komen. Dat was één van de grote sterktes van de film.
Tegenwoordig worden diezelfde wetenschappelijke inzichten als bedreigend gezien voor de potentiële opbrengst van de film. Pluizige raptors en t-rex met veren worden in het beste geval als commercieel riskant gezien.

De film kiest een heel andere strategie: dat van het onverbloemd spektakel. Met dinosaurussen heeft dit nog maar heel weinig te maken. En nu we weten dat het openingsweekend een recordbrekende hoeveelheid geld in het laatje heeft gebracht: wie geeft hen ongelijk? :D

Als je het screenshot van de stego in JW erbij neemt, is het contrast erg stuitend. Zelfs in de sequel, die op zich al eerder een afkooksel van het origineel was, werd Stegosaurus een stuk beter voorgesteld dan in Jurassic World (hoewel nog steeds oversized): https://viewerscommentary.files.wordpre ... saurus.jpg
Of de makers van JW hier opzettelijk een stap terug van zowat 60 jaar hebben gezet, valt te betwijfelen. Het heeft er alle schijn van dat ze zich gewoon nauwelijks hebben laten adviseren.



Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Triceratop14jasper
Berichten: 244
Lid geworden op: 25 jun 2014, 11:58
Re: Jurassic World

Bericht door Triceratop14jasper » 17 jun 2015, 19:04

Ik heb de film ook gezien, maar het is nu eenmaal moeilijk om te veranderen van hun succes, de Paleontoloog die hen helpt bij het maken van die films, en hij weet ook wel dat dinosaurussen veren hadden, enzo... dus hij kan er niks aan doen, maar dat wisten we 20+ jaar geleden nog niet tijdens de eerste film, en het is moeilijk om dezelfde T-Rex uit de 1st film ineens veren te geven, en het is ook moeilijk om de oversized velociraptors ineens veren te geven en 1,5 meter kleiner te maken maar het blijft wel een mooie film en het is leuk om de Tyrannosaurus uit de 1st film terug te zien, de Rex waar ik ben met opgegroeid. Ook, lag de Indominus Rex in Horners handen, als hij geen paleontoloog was geweest had hij hem heus wel enger gemaakt.

Het blijft ook nog altijd film hé, het is belangrijk dat de film het WOW effect geeft en ik hoop dat er betere dinosaurus modellen komen.

1. kleurrijkere Triceratopsen
2. veren op sommige dinosaurussen zou ook niet verkeerd zijn.
3. een meer reservaat achtige look in plaats van een pretpark, het zou ook wel eens leuk zijn.
4. Jack Horner als de nieuwe Sam Neil, om alles af te sluiten of om de dinosaurussen eindelijk echt te zien, maar hij is geen acteur, maar het zou wel tof zijn.
5.....


En inderdaad, ze willen geld maar als ze eens de realistische kant opgaan trekken ze nog meer dino fanaten en misschien nog meer gewone mensen.

Ik wil gewoon Jack Horner nog eens zien, het blijft mijn favoriete Paleontoloog.

mvg
jasper



Jasper Mutsaerts

Good Luck and Keep Digging

Gebruikersavatar
geoff
Berichten: 351
Lid geworden op: 29 mei 2015, 17:28
Re: Re: Jurassic World

Bericht door geoff » 13 jul 2015, 07:41

.

.
3. een meer reservaat achtige look in plaats van een pretpark, het zou ook wel eens leuk zijn.




jasper, dat is juist de bedoeling van de film. de film gaat over een dinosauriërspretpark waar de mensen heen gaan. dat vindt ik juist net een leuk idee, anders heb je steeds hetzelfde.


weet dat er nog maar 5 procent van
alle fossielen gevonden zijn! :)


Plaats reactie