Conserveren schildpadden botten.

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziggycardon
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 jan 2017, 19:14
Has thanked: 29 times
Been thanked: 52 times
Conserveren schildpadden botten.

Bericht door ziggycardon » 31 jan 2017, 20:31

Hallo, ik ben ziggycardon.
Ik ben momenteel nieuw op het forum, maar al wel een tijdje bezig met het verzamelen van fossielen, stenen en mineralen en eigenlijk in alles geïnteresseerd wat met natuurhistorie en dieren te maken heeft.

Nu weten al mijn vrienden dat ook, tot zo verre dat deze zomer een goede vriendin tijdens haar reis naar Griekenland een dode zeeschildpad had gevonden, na enkele dagen was het diertje al redelijk vergaan en toen dacht ze ineens dat ik dat misschien wel leuk zou vinden.
Dus heeft ze een paar botten verzameld die ik sinds een week thuis heb liggen.
Nu weet ik dat je normaal CITES papieren nodig hebt omdat het gaat om bedreigde dieren en dat je de botten niet zo maar mag invoeren, wist mijn beste vriendin wel niet, maar ze heeft toch geen problemen gehad ermee.
Maar nu heb ik ze en ik wil ze best wel bewaren.
Helaas stinken de botten nog steeds (ik veronderstel van merg dat erin zit ofzo), maar nu vroeg ik me af hoe ik deze botten best conserveer?
Want ik veronderstel dat deze behandeld met iets moeten worden om te zorgen dat ze niet vergaan (Of toch niet meer zo blijven stinken)

Ik hoop dat iemand me hierover tips gaan geven, alle informatie is welkom.
Heel erg bedankt alvast! :)


Geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met Natuurhistorie, paleontologie, zoölogie, geologie en evolutie.

"A mind need books as a sword needs a whetstone, if it is to keep its edge." - Tyrion Lannister

 
Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: Conserveren schildpadden botten.

Bericht door Frederik » 14 feb 2017, 12:30

Hey en welkom!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kan wel wat lezen over het prepareren van skeletten op deze site: http://www.zoelen.nu/pages/skeletten.html

Het komt erop neer dat je eerst het vlees verwijdert (afkoken of in de composthoop ermee), maar misschien is dat in jouw geval niet meer nodig.

Vervolgens ontvetten en bleken.

Nog een nuttige link: http://www.skullsite.com/misc/


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)


Plaats reactie