Bijzondere Trilobiet!!

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Wim
Berichten: 96
Lid geworden op: 04 jan 2017, 09:56
Bijzondere Trilobiet!!

Bericht door Wim » 08 sep 2017, 13:57

Afbeelding

Naast het speuren naar reguliere fossielen, deed ik onlangs een zeer bijzondere vondst!!

Afgelopen zomer vond ik deze bijzondere trilobiet, ik kon hem zelf opgraven in een gebied met bijzonder veel bierflessen. Na afdracht van enkele euro's mocht dit stuk gelukkig mee naar huis. Ter conservering het ding meteen in de koelkast geplaatst en een dag laten rusten. Het daaropvolgende prepwerk bleek eenvoudig, wel is een opener een zinvol werktuig maar met aansteker lukte het ook. Een zorgvuldig geprepareerd bolvormig glas met open bovenzijde bleek afdoende om, na uitschenken, een prachtig bleek/troebele geeloranje kleur te bewerkstelligen.

De citrusgeuren, opgewekt door gebruik van diverse Amerikaanse hoppen, van dit exemplaar waren fantastisch. De smaak gaf een fruitig, bitterzoet complex pallet en bracht een frisse bitterheid in de nasmaak. Helaas was het arme trilobietje geen lang leven beschoren en duurde het een half uurtje om het in zijn geheel te nuttigen. Determinatie bleek na de spreekwoordelijke proef op de som, simpel: onmiskenbaar een trilobiet van het genus IPA.

Daar ik niet wist waar dit te posten, heb ik het maar off-topic gezet. Voor de liefhebber is deze Trilobiet van Ramses zeker de moeite waard.



 
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Bijzondere Trilobiet!!

Bericht door Dino15 » 09 sep 2017, 19:47

Bijzonder biertje! Ik ben een grote bier liefhebber mijzelf, een lekker biertje na een dag zoeken op het strand gaat een groot glas pils of een speciaal bier er altijd wel in!:D
En proost!;)

Nick.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Wim
Berichten: 96
Lid geworden op: 04 jan 2017, 09:56
Re: Bijzondere Trilobiet!!

Bericht door Wim » 13 sep 2017, 10:11

Inderdaad proost Nick! Ik heb me qua bier meer toegelegd op stout, porter en IPA. Zeker wanneer het op houten vaten gerijpte bieren betreft! Deze trilo sprak me gelijk aan en hij was helemaal niet vies! ;-)

groet wim



Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: Bijzondere Trilobiet!!

Bericht door Frederik » 13 okt 2017, 12:45

Ziet er smakelijk uit!


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Wim
Berichten: 96
Lid geworden op: 04 jan 2017, 09:56
Re: Bijzondere Trilobiet!!

Bericht door Wim » 26 okt 2017, 15:42

Afbeelding

En wederom een mooi exemplaar. Ditmaal de Rex, gevonden door de Yeastie Boys. Het betreft een complex (r)exemplaar vol van smaak met daarin overheersende zure en bittere tonen. Voor wie er een op de kop kan tikken een uitdagend biertje!!



Wim
Berichten: 96
Lid geworden op: 04 jan 2017, 09:56
Re: Bijzondere Trilobiet!!

Bericht door Wim » 19 feb 2018, 16:12

Afbeelding

Stoutzilla is een pittige stout van ruim 8 % van de Unbarred brouwers uit Sussex Engeland. Lastig te vinden maar als je er eentje opgraaft smaakt het meer dan bevredigend!



Wim
Berichten: 96
Lid geworden op: 04 jan 2017, 09:56
Re: Bijzondere Trilobiet!!

Bericht door Wim » 19 feb 2018, 16:15

Afbeelding

Afbeelding

Pseudo Sue komt van Toppling Goliath uit Amerika. Zoals alle Amerikanen een bijzonder schreeuwerig en protserig uiterlijk. De smaak van deze pale ale valt in eerste instantie tegen maar blijkt goed doordrinkbaar. Veel citrus en mango in de geur en een mooi bittertje dat doorkomt middels een prima single hop finish. Type grote mond, klein hartje ;-)



Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Bijzondere Trilobiet!!

Bericht door FossilDude » 07 mar 2018, 08:46

Hahaha! Nice!


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)


Plaats reactie