op zoek naar iemand met een polijsttrommel

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
bram96
Junior Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2021, 14:50
op zoek naar iemand met een polijsttrommel

Bericht door bram96 » 26 feb 2021, 15:03

lieve mensen,

Ik heb jaren lang als kind en tiener (sinds ik mij kan heugen) stenen gespaard. Alleen is manier van sparen dat ik ze zelf altijd vond/vind en eigenlijk nooit stenen gekocht heb. Deze hobby van mij is ondanks het nog altijd naar de grond kijken voor mooie stenen enigszins verwaterd.
Echter keek ik laatst in mijn jeugdsentiment doos, en vond daar mijn oude verzameling terug met mijn mooiste stenen en mineralen. Waar ik ook weer een aantal van mijn favoriete stenen vond (onderstaande foto's). Deze stenen heb ik ooit op een vakantie in de Belgische Ardennen in een beek gevonden, en ben de hele week de beek niet meer uitweest. (Na enig zoekwerk denk ik dat het hier gaat om blauwe agaat? correct me if I'm wrong)

Zelf beschik ik helaas niet over een polijsttrommel en wil het niet met schuurpapier polijsten omdat ik het liefst deze natuurlijke vorm behoud. Omdat ik denk dat de stenen van onderstaande foto’s enorm mooi zouden zijn wanneer deze op een natuurlijke manier (in een trommel) gepolijst worden, en zo een mooie plek zou kunnen krijgen in het zicht in plaats van een weggeschoven doos.

Ik zou jullie willen vragen of iemand een polijsttrommel beschikbaar heeft die deze stenen mij zou kunnen polijsten zodat ik ze mooi kan tentoonstellen in de kast op mijn kamer.
Bijlagen
steen 7.jpg
steen 7.jpg (48.65 KiB) 3663 keer bekeken
steen 6.jpg
steen 6.jpg (73.87 KiB) 3663 keer bekeken
steen 4.jpg
steen 4.jpg (39.84 KiB) 3663 keer bekeken
steen 5.jpg
steen 5.jpg (45.52 KiB) 3663 keer bekeken
steen 3.jpg
steen 3.jpg (90.5 KiB) 3663 keer bekeken
steen 2.jpg
steen 2.jpg (102.16 KiB) 3663 keer bekeken
steen 1.jpg
steen 1.jpg (102.16 KiB) 3663 keer bekeken



 
Gebruikersavatar
Caveman
Berichten: 1693
Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:08
Has thanked: 181 times
Been thanked: 198 times
Contacteer:
Re: op zoek naar iemand met een polijsttrommel

Bericht door Caveman » 19 dec 2021, 13:29

Ik heb n polijsttrommel, maar ik moet je helaas teleurstellen voor wat je stenen betreft.
Zelf heb ik ze eens in n beek in t Ahrtal in Duitsland meegenomen, het zijn geen agaten, maar "slakken" / afval van 'n metaalgieterij.
Als fervent agaatverzamelaar ken ik geen vindplaats in West Europa waar blauwe agaten van deze kleur voorkomen.
Je kan ze trommelen, maar dat heeft de rivier / beek al grotendeels gedaan, polijsten is moeilijk, ze krijgen wel n glans, maar geen toppolijst.
Mocht je dat toch willen, kan ik ze een keer meetrommelen voor je.
Gr. Mart


To share or not to share, that's the question!


Plaats reactie