Vreemd? dier? ballen gevonden op strand in Brazilië

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
nwien
Junior Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2022, 13:41
Vreemd? dier? ballen gevonden op strand in Brazilië

Bericht door nwien » 20 jan 2022, 13:52

Hallo, ik hoop dat dit is toegestaan.

Ik heb een vraag: een heel leven geleden was ik in Brazilië, ik weet niet meer precies waar het was toen we een beetje door het land toerden, maar het was zeker aan de noordkant en in de winter. Op het strand vond ik deze vreemde ballen die zacht waren in het water en extreem hard werden als ze eenmaal werden aangeraakt of in het zand. Er waren er tonnen en ik vond ze meestal aan de kust.

Ik heb geen idee of het dieren of planten waren, maar ik vroeg me af of iemand van jullie me kan helpen ze te identificeren. Het is een mysterie dat me al jaren achtervolgt.



 
Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Vreemd? dier? ballen gevonden op strand in Brazilië

Bericht door Max pijpelink » 20 jan 2022, 16:05

Ik zie geen foto, misschien nog eens opnieuw proberen te plaatsen. Misschien sponzen uit je verhaal afgeleid?


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Solin
Junior Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mar 2022, 10:25
Locatie: Utrecht
Been thanked: 1 time
Re: Vreemd? dier? ballen gevonden op strand in Brazilië

Bericht door Solin » 10 apr 2022, 17:29

Ik zie er ook geen foto bij staan. Maar ik dacht aan Valonia Ventricosa, of een verwant daaraan. Dat zijn extreem grote eencellige organismen.




Plaats reactie