gevonden knokke/zwin
gevonden knokke/zwin
Ik ben zeker geen kenner maar dit leek mij een interessante vondst. Enige identificatie of informatie is enorm geapprecieerd.
(Ik kan betere foto's nemen)
(Ik kan betere foto's nemen)
- sjaak
- Has thanked: 415 times
- Been thanked: 417 times
- Contacteer:
Re: gevonden knokke/zwin
Het zou misschien een kootje van een beer kunnen zijn, maar ik heb enige twijfel ivm het onderste (proximale) gewricht dat weer op die van een evenhoevige lijkt. Mogelijk lijkt dat zo door de foto. Zet het even op oervondstchecker zodat Charlie er naar kan kijken. En laat het even weten!
Groet,
Niels
Niels
- Spongebob
- Has thanked: 490 times
- Been thanked: 694 times
Ik dacht, ingegeven door jouw foto's, aan iets anders.
Wat is het botje glad!
Is het behandeld/gelakt?
Time fades away (Neil Young)
- sjaak
- Contacteer:
Bij mens is dat proximale gewrichtsvlak vlakker omdat we flexibeler zijn in onze voeten en handen.
Groet,
Niels
Niels
Na wat foto's te bekijken van prehistorische beren lijkt me dat zeer plausibel. "Cave bear" (Ursus spelaeus) misschien?sjaak schreef: ↑06 jan 2026, 18:57 Het zou misschien een kootje van een beer kunnen zijn, maar ik heb enige twijfel ivm het onderste (proximale) gewricht dat weer op die van een evenhoevige lijkt. Mogelijk lijkt dat zo door de foto. Zet het even op oervondstchecker zodat Charlie er naar kan kijken. En laat het even weten!
- Bijlagen
-
- Screenshot 2026-01-07 014437.png (359.23 KiB) 219 keer bekeken
Of (na meer foto's te bekijken) een kootje van een hoefdier, namelijk een hert?peppers schreef: ↑Gisteren, 01:46Na wat foto's te bekijken van prehistorische beren lijkt me dat zeer plausibel. "Cave bear" (Ursus spelaeus) misschien?sjaak schreef: ↑06 jan 2026, 18:57 Het zou misschien een kootje van een beer kunnen zijn, maar ik heb enige twijfel ivm het onderste (proximale) gewricht dat weer op die van een evenhoevige lijkt. Mogelijk lijkt dat zo door de foto. Zet het even op oervondstchecker zodat Charlie er naar kan kijken. En laat het even weten!
Alvast bedankt voor de informatie!
- sjaak
- Contacteer:
Ik snap dat er op evenhoevige wordt uitgekomen maar laat het toch maar eens een keer in het echt zien aan iemand met ervaring. De foto’s kunnen namelijk behoorlijk vertekenen. Het proximale gewricht is niet goed zichtbaar.
Groet,
Niels
Niels
-
Jelte.
- Senior Lid
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 92 times
Hij doet me denken aan de eerste teenkoot van een rendier ik weet alleen nie zeker of die ook in het Zwin voorkomt?
Mvg Jelte