The Meg 3D film meningen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
The Meg 3D film meningen

Bericht door alberto shark » 09 aug 2018, 17:50

Hallo,
vandaag gaat in sommige bioskopen in Nederland de film The Meg 3D in premiere. Je kunt deze in 2d of 3d gaan bekijken.

Deze film is gebaseerd op het boek Meg: a novel of deep terror van de auteur Steve Alten (al wat langer geleden). Het betreft het vinden en bestrijden van een nog levende Otodus megalodon haai waarvan de net-leden wel weten dat die echt uitgestorven is. Het is een sensatie-film a la de Jaws films van vroeger maar volgens een recensie met een veel magerder verhaal.

Ik zou wel eens willen weten wat de leden van dit soort films denken. Persoonlijk ga ik denk ik wel kijken (eventueel later op DVD) maar heb daarbij toch altijd moeite met het negatieve idee wat weer neergezet wordt over haaien.
Laat eens weten of jullie gaan kijken en/of de film al gezien hebben en naar jullie mening hierover.



 
Gebruikersavatar
Hotep
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 jul 2010, 18:42
Locatie: Oostende
Been thanked: 1 time
Antw: The Meg 3D film meningen

Bericht door Hotep » 22 aug 2018, 21:13

Ik heb het boek gelezen en was direct verkocht. De film vond ik persoonlijk schitterend! Leuk om Jason Statham in deze rol te zien. De Meg is ook goed gemaakt vind ik. Er zitten wat scenes in met bedenkelijke grafische kwaliteit maar er zitten ook echt prachtige scenes in.

Wetenschappelijk heeft deze film geen waarde. Je gaat er naar kijken net zoals je naar Jurassic Park/World kijkt: om dino's te zien die zich amuseren :p in dit geval een Megalodon.

Ik vond de film echt top! :)



Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 663
Lid geworden op: 15 dec 2003, 20:04
Antw: The Meg 3D film meningen

Bericht door Dirk » 24 aug 2018, 12:49

Gisteren avond geweest; ik vond het een mager verhaaltje, puur gemaakt voor de spanning/ sensatie, voortbordurend op de "Jaws" serie.

Vond de Megalodon modellen ook niet fraai en niet goed in beeld gebracht; in het enige shot, dat de bek een beetje goed in beeld kwam, leek het geenszins op wat ik verwachtte. Verder werden de haaien 20 tot 25 meter groot gebracht, terwijl de maximale lengte in werkelijkheid 16 tot 18 meter was.
Er klopte naar mijn gevoel weinig van.

De haai zelf komt er in ieder geval slecht af.

Kort samengevat: ik had er (veel) meer van verwacht.
Maar ben wel van plan het boek nog te lezen; wellicht is dat van betere kwaliteit.

Gr. Dirk



Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Antw: The Meg 3D film meningen

Bericht door alberto shark » 24 aug 2018, 16:35

Afbeelding

Bedankt voor jullie meningen.
Ik ben zelf nog niet gaan kijken want ik had ook gelezen dat het een mager verhaal was. De 2 originele boeken heb ik vroeger gelezen en vond ze wel spannend.
Ik denk dat ik op de DVD wacht die binnenkort uitkomt (zie afbeelding) en hopelijk een extra hoofdstuk bevat wat ingaat op de fossiele historie van de Meg a la eerdere Discovery uitzendingen.



Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Antw: The Meg 3D film meningen

Bericht door alberto shark » 23 dec 2018, 18:03

Hallo allemaal,
ondertussen is deze film op DVD uitgebracht en ik heb me wel ermee vermaakt. Het is wel een mager verhaal en lijkt erg veel op de Jurassic world films. Soms wel goede schrikeffecten.

Op de Blue ray versie staan 3 extra documentaires:
- the making of the Meg (hoe de film opgenomen is, leuk om te zien hoe de opnames plaatsvinden zonder een haaien erbij die er later in geprojecteerd worden)
- creating the beast (hoe de kunst Otodus Megalodon ontworpen is met wat leuke historische feiten over deze soort)
- de opname locatie in Auckland

Indien van toepassing: veel plezier met kijken gewenst.



Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6857
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 290 times
Been thanked: 306 times
Contacteer:
Antw: The Meg 3D film meningen

Bericht door sjaak » 23 dec 2018, 19:34

Jammer dat Meg Ryan niet meespeelt.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
knaapjvd
Senior Lid
Berichten: 599
Lid geworden op: 12 okt 2014, 22:57
Locatie: Westland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times
Antw: Antw: The Meg 3D film meningen

Bericht door knaapjvd » 23 dec 2018, 20:53

sjaak schreef:
Jammer dat Meg Ryan niet meespeelt.
Inderdaad. Maar wel weer fijn dat Meg Griffin niet mee doet.


Groeten,
Joost

Gebruikersavatar
knaapjvd
Senior Lid
Berichten: 599
Lid geworden op: 12 okt 2014, 22:57
Locatie: Westland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times
Antw: Antw: The Meg 3D film meningen

Bericht door knaapjvd » 23 dec 2018, 21:01

dirk schreef:
Verder werden de haaien 20 tot 25 meter groot gebracht, terwijl de maximale lengte in werkelijkheid 16 tot 18 meter was.
Dat is een begrijpelijke fout. Voor Mega moet men met 1024 x 1024 vermenigvuldigen, niet met 1000 x 1000. Dat verklaart de afwijking. ;)


Groeten,
Joost


Plaats reactie