fossielen opbergen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snader
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2017, 19:22
fossielen opbergen

Bericht door Snader » 07 sep 2019, 13:49

Afbeelding

Hoi,

Heeft iemand een mooie tip voor het opbergen van (kleinere) fossielen? Wat gebruiken jullie zoal? (Uitstallen is nu geen optie.)

Ik gebruik momenteel dit soort doosjes https://www.conrad.nl/p/assortimentsdoo ... ing-814719 (zie foto).

Prachtig systeem. Ze komen in verschillende maten en zijn glashelder zodat je direct ziet wat er in zit. De doosjes hebben zels een soort noppensysteem zodat ze stevig op elkaar kunnen staan.
Maar met een maximum formaat vakjes van 62 x 48 x 27 mm is het toch vaak niet voldoende.
Een wat grotere schroeven/gereedschapsdoos zou goed zijn, maar ik heb er nog geen kunnen vinden die als display object ook mooi is.


Nothing lasts... But nothing is lost.

 
Gebruikersavatar
perfectjumpz
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 sep 2018, 12:03
Has thanked: 16 times
Been thanked: 58 times
Antw: fossielen opbergen

Bericht door perfectjumpz » 08 sep 2019, 09:42

Afbeelding

Hoi Sander,

Ik heb zelf een aantal 3D fotolijstjes bij de kringloopwinkel gekocht bij ons in de buurt en dit opgevuld met een 'sneeuwdeken'. Dit heb ik 3 lagen dik gemaakt en heb hier zo mijn haaientanden ingezet. Het voordeel van het 'sneeuwdeken' is dat dit ingedrukt wordt door het fossiel en staan de tanden gelijk vast. Nu hangen ze bij mij aan de muur.

Ik zag het idee met de 3D fotolijstjes hier op het forum voorbij komen.

Jelle



Gebruikersavatar
Snader
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2017, 19:22
Antw: fossielen opbergen

Bericht door Snader » 09 sep 2019, 13:05

Ha, grappig, ik heb hiervoor net een aantal lijstjes (ook bij de kringloop) gekocht. Build your own Riker case.
Je kan zo mooie "schilderijtjes" maken, maar er blijft het probleem van een zeer beperkte maximale dikte.


Nothing lasts... But nothing is lost.


Plaats reactie