weinig aktiviteit de laatste dagen?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: mooiste vondsten en aankopen 2019

Bericht door alberto shark » 29 dec 2019, 11:18

alberto shark schreef: 29 dec 2019, 11:16
alberto shark schreef: 29 dec 2019, 11:04
hubertus68 schreef: 28 dec 2019, 22:10 Leuk initiatief. Bij deze een paar leuke Limburgse vondsten uit 2019: Vooral bryozoa natuurlijk.
Maar ze blijven boeiend en heeeel mooi.

Veel kijkplezier!

Misschien kan jij, Alberto, de naam van de topic veranderen in "Mooiste vondsten 2019" of dergelijks...


Beste groeten,
Oliver
Hoi Oliver,
goed idee. Ik ga nu verder met dit onderwerp. Hopleijk wordt de oorspronkelijke titel aangepast of kan dit door een teamlid gebeuren.
[/quote


Hierbij wat foto's van haaientanden die ik aangekocht heb of verkregen in 2019, soms aangevuld met andere tanden van dezelfde soort en vindplaats die ik al had. Otodus en Parotodus soorten blijven mijn favoriet, aanvullingen zijn welkom :)

Op de onderste foto staat wit materiaal afkomstig uit Arad in Israel. Waarschijnlijk uit de Menuha formation, tijdperk lower Santonian.
Bij de andere foto's is er informatie toegevoegd.
Bij vragen cq verbetering hoor ik het graag, eventueel via een privebericht.

Veel kijkplezier!
deel 2 omdat niet alle foto's meegestuurd konden worden.
Bijlagen
twiggsensis.JPG
somniosus-2.JPG
somniosus-1.JPG



 
Gebruikersavatar
perfectjumpz
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 sep 2018, 12:03
Has thanked: 16 times
Been thanked: 58 times
Re: mooiste vondsten en aankopen 2019

Bericht door perfectjumpz » 29 dec 2019, 20:25

Hallo allemaal,

Mooie vondsten/aankopen! Ik heb zelf ook even een selectie gemaakt. Ik vind deze 4 vondsten in de afbeelding de mooiste die ik afgelopen jaar gevonden heb.
mooiste.jpg
Jelle



stiek
Berichten: 1567
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:09
Been thanked: 12 times
Re: weinig aktiviteit de laatste dagen?

Bericht door stiek » 29 dec 2019, 22:48

alberto shark schreef: 29 dec 2019, 11:02
stiek schreef: 28 dec 2019, 19:53 Hallo Albert,

Helaas geen foto's van mijn mooiste vondsten.
Dit omdat het mij niet meer lukt om de foto's van mijn foto toestel op de computer te zetten.
Het zouden trouwens geen haaientanden zijn, ( doe ik de laatste twee jaar niet veel mee) maar ijstijd fossielen uit het vroeg/midden pleistoceen.
Hiervan heb ik vooral de laatste twee maanden al veel fauna en flora fossielen gevonden.

Groeten Hans
Hallo Hans,
als je me de betreffende foto's stuurt via een privebericht (rechtsboven te zien) dan wil ik ze er wel namens jou opzetten. Ik neem aan dat je dan betreffende namen erbij zet.
Ik ga nu mijn mooiste aankopen plaatsen.
Hallo Albert

Zoals ik schrijf staan deze foto's op mijn fototoestel. Deze krijg ik niet op de computer. Hij geeft dan aan systeemfout
Blijft tobben met die computers.

Groeten Hans


Hans


Plaats reactie