Discord server

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Batavotyrannus
Junior Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2020, 15:31
Discord server

Bericht door Batavotyrannus » 05 jul 2020, 16:08

Hallo allemaal,
Ik heb met een paar vrienden een kleine Discord server opgesteld voor Nederlandstaligen die geïnteresseerd zijn in paleontologie. We zijn nog maar met een handjevol leden en ijverig opzoek naar nieuwkomers. Fossiel.net leek me een perfecte plek om dit te plaatsen. Als het je wat lijkt, de invite staat onder.
https://discord.gg/cc59jac



 
Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4339
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 273 times
Been thanked: 350 times
Re: Discord server

Bericht door Spongebob » 06 jul 2020, 16:45

In eerste instantie dacht ik.dat dit weer een onzinberichtje was die wel snel verwijderd zou worden door de website bewakers..... ;)

Ik vraag me af wat jouw idee voor meerwaarde oplevert. We hebben met z'n allen toch al een prachtig portaal?! :roll:

Bovendien klik ik niet graag op links waarvan ik geen idee heb waarheen ze voeren.


Time fades away (Neil Young)

Gebruikersavatar
Smaug
Community Manager
Berichten: 1416
Lid geworden op: 11 nov 2003, 17:14
Has thanked: 224 times
Been thanked: 107 times
Re: Discord server

Bericht door Smaug » 06 jul 2020, 18:46

Hey Sponge,

Tegenwoordig komen er geen onzinberichten meer door, elk eerste bericht van iemand die wil posten moet goedgekeurd worden voor het online mag. Verder heb ik gekeken naar de link, het is een legitieme chatsite.


My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Discord server

Bericht door FossilDude » 07 jul 2020, 09:11

Neemt niet weg dat de vraag van Tom terecht is. @Batavotyrannus : kan je kort uitleggen hoe dit werkt en wat de meerwaarde zou zijn ten opzichte van bijvoorbeeld dit forum?

Ik ken Discord als iets dat door gamers gebruikt wordt om tijdens het gamen te chatten ed, dus hoe moet ik een Discord chat groep voor paleontologen voor mij zien? Samen Call of Duty spelen terwijl je over trilobieten aan het praten bent? Vertel!

Groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Schouwenburg
Berichten: 3102
Lid geworden op: 14 feb 2012, 19:35
Been thanked: 45 times
Re: Discord server

Bericht door Schouwenburg » 16 jul 2020, 07:14

Ik wilde even kijken, maar moest gelijk registreren. Daar houd ik niet van. Ik vraag me net als Johan af waarom een nieuwe groep en je hier mensen weg wil trekken naar een versplintering. Hier zijn veel mensen met kennis van een onderwerp, wat is je doel?


Charlie

Gebruikersavatar
Smaug
Community Manager
Berichten: 1416
Lid geworden op: 11 nov 2003, 17:14
Has thanked: 224 times
Been thanked: 107 times
Re: Discord server

Bericht door Smaug » 16 jul 2020, 09:09

Hoi Charlie,

Ik zou me er niet druk over maken, het laatste bericht dateerde van 8 juli en er zijn in totaal 14 leden. Discord is vooral een soort chat based programma waar jongeren veel mee doen, waarschijnlijk de volgende facebook/twitter/instagram waarop de jeugd (goh wat klink ik nu oud) zich kan afzetten tegen hun ouders en ouderen (die weer ergens anders zitten). Van alle versplinteringen maak ik mij om deze het minst druk...


My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!


Plaats reactie