G. Zuidema

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 643
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 98 times
Been thanked: 116 times
Contacteer:
G. Zuidema

Bericht door Jasper den Otter » 11 jan 2021, 14:51

Beste fossielenvrienden,

Weet iemand wat over de heer Garmt Zuidema, en of hij nog leeft. Hij woont/woonde in de buurt van mij, en ik wil graag contact met hem opnemen. De recentste info die ik heb is dat hij een artikel in GEA had geplaatst in 2008. Weet iemand iets over hem?

Groeten, Jasper


Fossielenverslaafd

 
Gebruikersavatar
Smaug
Community Manager
Berichten: 1416
Lid geworden op: 11 nov 2003, 17:14
Has thanked: 224 times
Been thanked: 107 times
Re: G. Zuidema

Bericht door Smaug » 11 jan 2021, 15:58

De man is van 1931 en heeft zijn verzameling geschonken aan het Teylers. Hoogbejaard/niet meer actief of op de eeuwige zoekvelden.


My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Gebruikersavatar
haaiku04
Berichten: 301
Lid geworden op: 24 apr 2009, 15:15
Re: G. Zuidema

Bericht door haaiku04 » 13 feb 2021, 19:49

Hij is al enige tijd overleden, zijn zee-egel collectie is inderdaad naar het Teylers gegaan. Ik heb nog zijn collectie haaientanden overgenomen, een groot deel nog in mijn collectie, het restant vorig jaar verkocht. Wat met de rest van zijn collectie is gebeurd weet ik niet.


fossiel:

bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)

Gebruikersavatar
ziggycardon
Berichten: 193
Lid geworden op: 31 jan 2017, 19:14
Has thanked: 29 times
Been thanked: 52 times
Re: G. Zuidema

Bericht door ziggycardon » 13 feb 2021, 21:54

Ik weet datGeorockshop een jaar geleden ook enkele van de heer Zuidema te koop aanbod, sommige stukken die ik had gekocht hadden zijn naam op enkele oude infokaartjes.


Geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met Natuurhistorie, paleontologie, zoölogie, geologie en evolutie.

"A mind need books as a sword needs a whetstone, if it is to keep its edge." - Tyrion Lannister


Plaats reactie