Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Dino15 » 04 mar 2021, 13:51

Toen ik op dit forum begon waren er wel 20 haaientanden liefhebbers. Toen kon je vrij eenvoudig een tand gedetermineerd krijgen, het enige wat je hoefde te doen was een duidelijke scherpe foto te maken en je kreeg al vrij snel een reactie. Alleen mijn foto's waren te donker en onscherp en ik kreeg vaak als reactie dat ik betere foto's moest maken, goed dat is dan mijn fout en de komende jaren zijn mijn foto's stukken verbeterd. Maar nu zit ik met een ander probleem, bijna alle haaientanden liefhebbers zijn weg of zijn geen actieve deelnemers meer aan het forum. Van de nu actieve deelnemers zijn er maar weinig die de expertise bezitten (waarvan ik er een van ben) om haaientanden te determineren, en elke keer als ik mijn haaientanden deel op het forum krijg ik maar van een paar mensen reactie (wat ik wel zeer waardeer ;)) het lijkt wel of alle interesse in haaientanden weg is op dit forum. Ik zie een hoop nieuwe populaire topics over o.a.; plantenfossielen carboon, belemnieten limburg. Of is dit forum sowieso veel minder actief? Ik heb hier in ieder geval wat haaientanden uit mijn collectie.

Mvg.

Nick.
Bijlagen
IMG_20210225_183710.jpg
IMG_20210220_145415.jpg


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

 
Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Max pijpelink » 04 mar 2021, 13:54

Ja, ik vind dat ook best jammer. Heb nu wat boekjes waarbij ik m’n eigen haaientanden ga proberen te determineren maar voor controle komen ze ook nog op het forum. Eerder heb ik ook al eens geprobeerd maar ook weinig antwoord gekregen.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door FossilDude » 04 mar 2021, 14:49

Het klopt, Nick. We hebben tegenwoordig wat minder haaientanden-liefhebbers op het forum. Dat zal deels ook te maken hebben met het feit dat er de laatste jaren een aantal zeer productieve locaties zijn gesloten (Mill, Hoevenen, etc). Dan zie je dat de interesse ook afneemt. Tegelijkertijd is mijn ervaring dat dit soort dingen in golven komt. Er zijn periodes met veel berichten over haaientanden, en dan weer minder, en dan weer meer.

Ik denk dat de beste manier is om zelf content te creëren. Als wij allemaal geregeld wat posten, zal dat ook weer andere geïnteresseerden aantrekken, totdat je over een poosje weer een enthousiaste groep hebt. Blijf dus vooral haaientanden posten!

groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Dino15 » 04 mar 2021, 15:40

Dank je, johan en max! Het speelt Inderdaad ook mee dat de echt productieve locaties gesloten zijn, maar gelukkig kun je op de zeeuwse stranden nog steeds fraaie tanden vinden! Maar natuurlijk zijn de stranden helaas wat minder aantrekkelijk voor de doorgewinterde tanden verzamelaars, omdat je niet zo veel en kleiner materiaal vind dan in mill en hoevenen en de kwaliteit is een stuk minder. Dus ik denk dat veel mensen het niet meer doen voor een paar complete tandjes per dag, dit geldt niet voor mij trouwens ik heb alleen maar in het laatste goede jaar van mill gezocht daar en ik vindt het best wel leuk om op het zeeuwse strand te zoeken! Is een stuk spannender ook nog eens!

Mvg.

Nick.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Max pijpelink » 04 mar 2021, 15:55

Dino15 schreef: 04 mar 2021, 15:40 Dank je, johan en max! Het speelt Inderdaad ook mee dat de echt productieve locaties gesloten zijn, maar gelukkig kun je op de zeeuwse stranden nog steeds fraaie tanden vinden! Maar natuurlijk zijn de stranden helaas wat minder aantrekkelijk voor de doorgewinterde tanden verzamelaars, omdat je niet zo veel en kleiner materiaal vind dan in mill en hoevenen en de kwaliteit is een stuk minder. Dus ik denk dat veel mensen het niet meer doen voor een paar complete tandjes per dag, dit geldt niet voor mij trouwens ik heb alleen maar in het laatste goede jaar van mill gezocht daar en ik vindt het best wel leuk om op het zeeuwse strand te zoeken! Is een stuk spannender ook nog eens!

Mvg.

Nick.
Maar is Mill nog steeds in werking als zandafgraving of helemaal gesloten? Ik had graag nog eens er naar toe geweest en misschien is het als de zandafgraving zelf nog bestaat mogelijk met een groep “ervaren” fossielen zoekers er heen te gaan???!

Nick, ik weet niet wanneer je zoekt op de Zeeuwse stranden maar misschien kunnen we eens afspreken om ergens te zoeken? Misschien wordt ik dan wel net zo enthousiast als jij :D :D !! Ik vindt namelijk alles interessant wat in Zeeland te vinden is.

De opspuitingen van nieuwvliet heeft misschien ook geholpen met het mindere aantal enthousiastelingen aangezien daar ook bijna niks meer te vinden is. Ben er nog vlak ervoor geweest en heb er nog wat tandjes gevonden(doorgaans zonder wortel) maar dag was m’n eerste keer echt fossielen zoeken.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Dino15 » 04 mar 2021, 16:04

De gehele zand afgraving bij mill is afgebroken en is een wandelgebied geworden, hoevenen is verboden voor fossielen verzamelaars en graven naar haaientanden daar is gelijk aan een fikse boete.

Mvg.

Nick.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 638
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 113 times
Contacteer:
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Jasper den Otter » 04 mar 2021, 16:17

FossilDude schreef: 04 mar 2021, 14:49 Het klopt, Nick. We hebben tegenwoordig wat minder haaientanden-liefhebbers op het forum. Dat zal deels ook te maken hebben met het feit dat er de laatste jaren een aantal zeer productieve locaties zijn gesloten (Mill, Hoevenen, etc). Dan zie je dat de interesse ook afneemt. Tegelijkertijd is mijn ervaring dat dit soort dingen in golven komt. Er zijn periodes met veel berichten over haaientanden, en dan weer minder, en dan weer meer.

Ik denk dat de beste manier is om zelf content te creëren. Als wij allemaal geregeld wat posten, zal dat ook weer andere geïnteresseerden aantrekken, totdat je over een poosje weer een enthousiaste groep hebt. Blijf dus vooral haaientanden posten!

groet,
Johan
Jammer genoeg zijn er over het algemeen de laatste tijd veel goeie bindplekken gesloten.



Gr Jasper


Fossielenverslaafd

Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Max pijpelink » 04 mar 2021, 16:18

Dino15 schreef: 04 mar 2021, 16:04 De gehele zand afgraving bij mill is afgebroken en is een wandelgebied geworden, hoevenen is verboden voor fossielen verzamelaars en graven naar haaientanden daar is gelijk aan een fikse boete.

Mvg.

Nick.

Kan je er geen fossielen meer vinden in het land bij Mill dan? Dat vind ik wel jammer. Hoevene is al een gesuggereerd om te zoeken bij me maar hij zei ook dat het illegaal was en dus doe ik het niet hoewel ik misschien door m’n leeftijd met een waarschuwing er tussen kom. Maar ik ga die gok niet nemen.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 638
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 95 times
Been thanked: 113 times
Contacteer:
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Jasper den Otter » 04 mar 2021, 17:10

Max pijpelink schreef: 04 mar 2021, 16:18
Dino15 schreef: 04 mar 2021, 16:04 De gehele zand afgraving bij mill is afgebroken en is een wandelgebied geworden, hoevenen is verboden voor fossielen verzamelaars en graven naar haaientanden daar is gelijk aan een fikse boete.

Mvg.

Nick.

Kan je er geen fossielen meer vinden in het land bij Mill dan? Dat vind ik wel jammer. Hoevene is al een gesuggereerd om te zoeken bij me maar hij zei ook dat het illegaal was en dus doe ik het niet hoewel ik misschien door m’n leeftijd met een waarschuwing er tussen kom. Maar ik ga die gok niet nemen.
\Ik heb vernomen dat er bij Mill echt NIETS meer te vinden is.


Gr Jasper


Fossielenverslaafd

Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4339
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 273 times
Been thanked: 350 times
Re: Waar zijn alle haaientanden liefhebbers gebleven?

Bericht door Spongebob » 04 mar 2021, 19:55

Dino15 schreef: 04 mar 2021, 13:51 Toen ik op dit forum begon waren er wel 20 haaientanden liefhebbers. Toen kon je vrij eenvoudig een tand gedetermineerd krijgen, het enige wat je hoefde te doen was een duidelijke scherpe foto te maken en je kreeg al vrij snel een reactie. Maar nu zit ik met een ander probleem, bijna alle haaientanden liefhebbers zijn weg of zijn geen actieve deelnemers meer aan het forum.
Klopt! Vooral door de geweldige vindplaatsen Mill en Antwerpen heeft de interesse voor haaientanden een enorme boost gekend. Eigenlijk heeft het posten van al die prachtige vondsten op o.m. Fossiel.net een vervelende bijwerking gehad. Mill en Antwerpen werden totaal overspoeld door zoekers en veel haaientandenexperts zagen dit met lede ogen aan. Die hebben de openbare website de rug toe gekeerd en hebben zich in facebook groepen verenigd, zodat ze wel onderling contact konden leggen maar de grote meute konden uitsluiten. Jammer voor eendagszoekers en nieuwelingen, maar ik vind het ook wel begrijpelijk. Het aantal vindplaatsen loopt ontzettend snel achteruit en elke openbaring geeft concurrentie. Bovendien is toestemming en/of gedoogbeleid van grondeigenaars meestal erg broos.
Dino15 schreef: 04 mar 2021, 13:51 Ik zie een hoop nieuwe populaire topics over o.a.; plantenfossielen carboon, belemnieten limburg. Of is dit forum sowieso veel minder actief? Ik heb hier in ieder geval wat haaientanden uit mijn collectie.
Ik kijk elke dag op deze site en ben altijd blij om topics over uiteenlopende fossielen te zien. Meestal gaat het echter over haaientanden. Mooie dingen hoor, maar al die berichtjes over het determineren sla ik over. Het nadeel van al die talloze determinatieberichtjes is voor mensen die iets minder vaak de website bezoeken dat interessante berichten heel snel verdwijnen in de recente berichtjeslijst van '20 laatste berichten' en dat je de leuke/interessante topics dus mist.

Het Duitse forum is anders ingericht. Daar kun je je voorkeursonderwerpen aanklikken en de topicgroepen die je niet zo interesseren links laten liggen. Misschien een idee om dat ook hier te implementeren :?:


Time fades away (Neil Young)


Plaats reactie