1ste d. lupinus, 1ste m. s. plistoneerlandica compleet en een potentiele patholische a. Tuberculata.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
1ste d. lupinus, 1ste m. s. plistoneerlandica compleet en een potentiele patholische a. Tuberculata.

Bericht door Dino15 » 21 mar 2021, 10:55

Ik ben gisteren naar de maasvlakte geweest om fossielen te zoeken. Ik heb naast wat mammoet ivoor, een snijtand van een klein knaagdier en een prachtig zeldzaam compleet dijbeentje van een klein zoogdier ook deze schelpen als bijvondsten meegenomen. Ik heb mijn eerste dosinia lupinus gevonden en mijn eerste complete mactra stultorum plistoneerlandica! En ook heb ik een acanthocardia tuberculata gevonden met wat ik denk dat het een pathologie is, ik denk dat het beestje zijn schelp heeft gebroken en later weer heeft gerepareerd en zo is gefossiliseert. Ik denk dit omdat de gecreneleerde onderrand er nog in perfecte conditie uit ziet, als deze onderrand pas na dat het dier is gestorven afbreekt moet je meer slijtage zien. Verdere schelp materiaal bestaan uit 2 boormosssels, een mya truncata, cerastoderma edule forma major en 4 andere acanthocardia tuberculata's.

Mvg.

Nick.
Bijlagen
Patholische acanthocardia tuberculata?
Patholische acanthocardia tuberculata?
Mactra stultorum plistoneerlandica binnenkant.
Mactra stultorum plistoneerlandica binnenkant.
Mactra stultorum plistoneerlandica buitenkant.
Mactra stultorum plistoneerlandica buitenkant.
Dosinia lupinus zijkant.
Dosinia lupinus zijkant.
Dosinia lupinus binnenkant.
Dosinia lupinus binnenkant.
Dosinia lupinus buitenkant.
Dosinia lupinus buitenkant.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

 
Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: 1ste d. lupinus, 1ste m. s. plistoneerlandica compleet en een potentiele patholische a. Tuberculata.

Bericht door Max pijpelink » 21 mar 2021, 12:28

mooie vondsten!! zag je gevonden dijbeentje ook al op Oervondschecker en eerlijk gezegd ben ik er best jaloers op :) .


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

mbil11
Senior Lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 dec 2019, 09:59
Has thanked: 114 times
Been thanked: 21 times
Re: 1ste d. lupinus, 1ste m. s. plistoneerlandica compleet en een potentiele patholische a. Tuberculata.

Bericht door mbil11 » 21 mar 2021, 18:45

Mooie vondsten Nick. Ik heb je dijbeentje even bekeken op oervondstchecker. Topvondst hoor, zo compleet nog.

Mvg,
Michiel



Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: 1ste d. lupinus, 1ste m. s. plistoneerlandica compleet en een potentiele patholische a. Tuberculata.

Bericht door Dino15 » 21 mar 2021, 18:47

Thanks beide! :D


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(


Plaats reactie