Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Dino15 » 11 feb 2022, 22:45

Ik ben de laatste tijd veel op de Facebook fossielen groepen actief, zo ben ik nu lid van haaientanden Zeeland en vlaanderen, wpz groep, Nederlandse strandfossielen. Hier heb ik nu een community gevonden die bij mijn interesse gebied valt, dit betekent echter niet dat ik niet meer dingen post hier op dit forum, ik ga in de toekomst naar het jura of krijt van noord frankrijk dan heb ik mischien determinatie hulp nodig die ik hier door alle experts van dit soort fossielen krijg die ik niet op die facebook groepen kan krijgen en ik ga zeker een verslag posten van mijn trip naar de uk. Ik ben niet weg maar wel een stuk minder actief.

Nick.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

 
Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door alberto shark » 12 feb 2022, 09:06

ok, succes met alles !



Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Dino15 » 12 feb 2022, 09:20

alberto shark schreef: 12 feb 2022, 09:06 ok, succes met alles !
Dankje, we gaan in de uk ook naar het paleoceen van beltinge dus er komen ook haaientanden langs! 😁


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door sjaak » 12 feb 2022, 09:51

Veel mensen uit die groepen zitten ook nog hier. Het een sluit het ander niet uit.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door alberto shark » 12 feb 2022, 13:12

Dino15 schreef: 12 feb 2022, 09:20
alberto shark schreef: 12 feb 2022, 09:06 ok, succes met alles !
Dankje, we gaan in de uk ook naar het paleoceen van beltinge dus er komen ook haaientanden langs! 😁
Heb ik ook ooit nog eens naar toe gewild maar nu liever niet meer met die Brexit.
Als je de site nog niet kent kijk eens op: https://ukfossils.co.uk/2012/01/24/herne-bay/

groet,
Albert



Gebruikersavatar
Felicia Carina
Senior Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:16
Locatie: Houthalen-Helchteren
Has thanked: 581 times
Been thanked: 161 times
Contacteer:
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Felicia Carina » 12 feb 2022, 22:20

Succes ermee!


masterinfineartsflits

Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 nov 2006, 19:14
Has thanked: 29 times
Been thanked: 50 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Martin » 13 feb 2022, 12:27

Ik zie ook op andere forums steeds meer mensen naar naar Facebook vertrekken. Forums lopen leeg en worden dan vaak opgeheven. Persoonlijk vind ik dat heel jammer! In Facebook groepen worden onderwerpen niet gesorteerd en komen vaak constant dezelfde vragen terug. Er wordt niet echt een database met onderwerpenen en discussies opgebouwd. Hierdoor ontstaat er niet zoals bij een forum een overzichtelijke bron van kennis. Ik zie door veel Facebook groepen dat kennis niet voor de toekomst wordt bewaard en onderwerpen slechts oppervlakkig behandeld worden. Om over de zoekfunctie van Faceook maar te zwijgen. Een ontwikkeling welke niet niet te stoppen is, erg jammer.

Facebook is prima voor het sociale aspect van de hobby. Echter hoop ik dat kennis bewaard blijft op het forum.



Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4339
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 273 times
Been thanked: 350 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Spongebob » 13 feb 2022, 13:11

Wat is de reden om dit prachtige podium te verlaten en je te verbergen in het 'gezichtenboek'?
De enige reden is volgens mij om een zekere exclusiviteit te verwerven en te communiceren met een beperkte groep om daarmee anderen (een grote groep meelezers is hier op dit forum tenslotte ook aanwezig) uit te sluiten. Ik kan me goed voorstellen dat je niet al je informatie aan de grote klok wilt hangen, maar deze prachtige hobby is er voor iedereen en niet voor selecte groepjes.........vind ik.

PS: Ook nu ik dit schrijf is er slechts eentje :mrgreen: (ik dus) ingelogd en zijn er

:geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: :geek: (27) gasten c.q. meelezers :?

Ik vraag me af waarom men zich niet aanmeldt. Is dat dan zo'n grote stap?


Time fades away (Neil Young)

Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Max pijpelink » 13 feb 2022, 14:33

Ik heb pas ook voor het eerst Facebook uitgeprobeerd. Ik vind het wel makkelijk voor snelle determinaties maar ik mis de database eigenlijk. Ik zal dit forum ook niet zo snel verlaten maar soms is Facebook ook wel makkelijk, vooral omdat het in een app vorm is en dus niet de hele tijd via Google of safari etc. Te kijken. Misschien een idee voor de beheerders om ernaar te kijken voor app vorm? Wellicht zal er dan misschien ook meer toestroom zijn van (actieve) leden. Zelf lees ik dagelijks nog al deze berichten. Ik heb echter wel gemerkt dat er soms dagenlang geen echte activiteit is hier. Ik zal proberen als het gaat met mijn schoolwerk hier wat verandering in te brengen en elke week iets te posten.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Dino15 » 13 feb 2022, 15:03

Ik vindt het jammer, echt, dat er een leegstroom is op fora's! Maar dit is geen nieuw probleem, de haaientanden verzamelaars van haaientanden zijn massaal naar facebook (ze zijn nog wel lid hier maar ik zie ze nooit reageren) vertrokken zodat kwetsbare sites niet overspoeld wordt door gelukszoekers en ook de pleistocene botten zoekers zijn overgegaan op facebook. Dit zorgde ervoor dat alle kennis op facebook zit, ik heb het heel lang geprobeerd om elke vraag en determinatie hier te stellen, maar de laatste jaren krijg ik nog nauwelijks reacties hier op (lees haaientanden en schelpen) in een ideale wereld zit iedereen nog op het forum en krijg je discussies die wel 13 web pages lang zijn (wat vroeger zeker zo was!)! Ik zit ook het liefst de hele dag mijn (en andere) vondsten discussieren op dit forum, maar ik krijg heel vaak 1 reactie op een haaientand die zegt het te denken te weten (of niet, of niet zeker te weten) daar bedank ik hem dan voor en het topic wordt dan vergeten en soms wordt er helemaal niet op gereageerd (heb je op facebook ook, maar veel minder snel). En op facebook zit ook frank Wesselingh en Freddy van Nieulande die bijna altijd een goede determinatie geven op een fossiele schelp van het strand, soms hier op het forum krijg ik hier nooit een reactie op. Wat ik wel merk is dat hier steeds meer wordt gepost over het carboon van de terrils of het krijt van limburg, mooi maar niet helemaal mijn kennis of interesse gebied. Maar zoals ik al zei ik vindt het heel jammer dat het zo moet, maar het is nu eenmaal zo, en het is een keuze die ik lang en voorzichtig heb gemaakt ik wou eigenlijk nooit facebook maar door de leegstroom wil ik toch een community in mijn verzamel gebied (Nederlandse strand fossielen) waarop ik terug kan vallen. En zoals ik al zei ik blijf zeker actief op dit forum! 😁

Nick.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(


Plaats reactie