Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Felicia Carina
Senior Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:16
Locatie: Houthalen-Helchteren
Has thanked: 581 times
Been thanked: 161 times
Contacteer:
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Felicia Carina » 13 feb 2022, 22:21

Tja, we leven nu eenmaal in een snelle wereld en alles moet snel gaan. Snel fossieltje zoeken en hop, Facebook op en een snel antwoordje. Niet echt veel kadering ofzo, dat is niet nodig voor de flashy fossil hunters.
Is goed om snel te bekijken maar dat is het dan. Of om snel een antwoord te krijgen.
Wel heb ik al gemerkt dat soms naar Paleontica wordt verwezen. Misschien vinden mensen zo toch hun weg hierheen.

Dan is het inderdaad voor sommigen toch wat gedoe om zich hier aan te melden. En soms worden enkelen die het dan toch proberen, nogal vijandig aangesproken omdat ze zich niet proper hebben voorgesteld. Waarmee ze weer weggejaagd worden naar Facebook. Ik zou toch de policy hieromtrent eens bekijken. Hoe kunnen we vrienden maken in plaats van vijanden?

En je, de snelheid… het is hier inderdaad soms fossielen snelheid. Dat zal voor sommigen dan toch ook belangrijk zijn om naar snellere media over te schakelen.
Maar natuurlijk is hier veel overzicht en informatie en dat heb je niet op Facebook.

Groetjes


masterinfineartsflits

 
Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3216
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 43 times
Been thanked: 289 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door hubertus68 » 14 feb 2022, 11:33

Beste mensen,

ik kan me herinneren aan een tijd toen bryozoa-vondsten uit het Limburgs Krijt op 50 (!) pagina's en (deel 2) op 25 pagina's per topic op dit forum gediscuteerd werden. Ook waren er "grote" topics over vondsten uit het Limburgs Krijt algemeen. Die tijden zijn voorbij. De oorzaak hiervoor is dat de meeste vindplaatsen gesloten of te kwetsbaar zijn, om zij publiek te maken. Het sluiten van groeves is echter niet enkel een "Limburgs probleem". Ook in andere regio's is het vinden van fossielen moeilijker geworden en komen er hier op het forum veel weiniger fossielen langs.
Wat echter toeneemd is a) een mentaliteit, dat iedere vondst onmiddelijk moet gedetermineerd worden. B) zit tussen deze vondsten heel veel ondetermineerbaar spul, steentjes, pseudofossielen, kleine fragmentjes etc. Als er dan nog (c) geen enkele moeites gedaan worden, om kennis door eigen recherchewerk in boeken, musea, door privée contact op te nemen met experts etc.te vestigen, dan is het voor vele ervarene leden geen plezier meer, om te helpen. Ik ben me bewust dat de tijd sneller geworden is, maar dan moeten de jongere verzamelaars misschien eens leren, dat de opbouw van kennis aan veel werk, eigen initiatief en tijd verbonden is. Ik heb zo'n geschatte 100 publicatie's alleen over bryozoa uit het Krijt in de boekenkast staan omdat ik geen vriend van "determinatie-to-go" ben. Mijn mening.

Groeten,
Oliver



Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Geen afscheid, ik ben erg in mijn sas op facebook. 😊

Bericht door Max pijpelink » 14 feb 2022, 15:17

Felicia Carina schreef: 13 feb 2022, 22:21

Dan is het inderdaad voor sommigen toch wat gedoe om zich hier aan te melden. En soms worden enkelen die het dan toch proberen, nogal vijandig aangesproken omdat ze zich niet proper hebben voorgesteld. Waarmee ze weer weggejaagd worden naar Facebook. Ik zou toch de policy hieromtrent eens bekijken. Hoe kunnen we vrienden maken in plaats van vijanden?

Groetjes
hier ben ik het aan de ene kant wel mee eens, forums zijn over het algemeen best formeel als ik het zo mag zeggen. Facebook en instagram zijn veel vrijer. Vaak wordt er eerst gevraagd om zich voor te stellen voordat er echt een determinatie wordt gegeven. ik heb me nooit echt fatsoenlijk voorgesteld kwam ik trouwens net achter, :oops: zal ik binnenkort maar eens inhalen ;) .

Ook misschien een facebook groep en insta account aanmaken voor paleontica zou misschien helpen om de site en forum toegankelijker te maken, maar dit zijn maar een paar ideetjes, ik heb werkelijk geen idee hoe het in de werkelijkheid is. Een soort vondst van de maand is ook een leuk idee waar je op kan stemmen maar daar heb ik ook geen idee van hoe de uitvoering zal verlopen. ik noem maar een paar ideetjes om het toegankelijker te maken. Ik ben nog jong en vol ideeën maar heb nog weinig ervaring ;) .


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max


Plaats reactie