Mosasaurus kaakstuk met 2 tanden

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
BKEHV
Junior Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2022, 22:44
Been thanked: 1 time
Mosasaurus kaakstuk met 2 tanden

Bericht door BKEHV » 21 jun 2022, 23:10

Hoi allemaal,

Nieuw op het forum!
Kleine introductie: ik ben een fanatiek amateur historicus op het gebied van WO2 en heb met name kennis van militaire onderscheidingen uit die periode. Nu is die periode wat recenter in de geschiedenis dan de periode waar mijn eerste "fossiel" uit komt. :D
Al sinds jonge leeftijd hebben fossielen me geïnteresseerd en nu is de tijd aangebroken om me er wat meer in te verdiepen.

Onlangs kwam ik dit stuk tegen en heb ik het gekocht omdat ik het, zelfs als het een reproductie zou zijn, erg decoratief vond.
De hamvraag is nu natuurlijk, is het authentiek of een reproductie? Is dat te zeggen op basis van deze foto's?
Kunnen jullie me aangeven waar ik zoal op kan letten bij toekomstige aankopen?
Natuurlijk doe ik hiernaar zelf ook research maar wellicht heb je wat info die je wilt delen met een startende fossielen hobbyist ;)

Alvast dank voor jullie reacties!
1.jpeg
2.jpeg
3.jpeg
4.jpeg
5.jpeg
6.jpeg
7.jpeg
8.jpeg



 
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Re: Mosasaurus kaakstuk met 2 tanden

Bericht door sjaak » 22 jun 2022, 15:46

Welkom. Niet echt mijn terrein, maar het lijkt alsof de tanden met een soort cement in het bot zijn gezet. Bij dit soort stukken zijn de tanden meestal echt maar is de kaak geknutseld.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3215
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 43 times
Been thanked: 287 times
Re: Mosasaurus kaakstuk met 2 tanden

Bericht door hubertus68 » 22 jun 2022, 18:04

Definitief geknutseld.



Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Mosasaurus kaakstuk met 2 tanden

Bericht door Max pijpelink » 22 jun 2022, 20:00

Ik ga mee met een knutsel/prutswerkje.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Mosasaurus kaakstuk met 2 tanden

Bericht door alberto shark » 22 jun 2022, 21:32

BKEHV schreef: 21 jun 2022, 23:10 Hoi allemaal,

Nieuw op het forum!
Kleine introductie: ik ben een fanatiek amateur historicus op het gebied van WO2 en heb met name kennis van militaire onderscheidingen uit die periode. Nu is die periode wat recenter in de geschiedenis dan de periode waar mijn eerste "fossiel" uit komt. :D
Al sinds jonge leeftijd hebben fossielen me geïnteresseerd en nu is de tijd aangebroken om me er wat meer in te verdiepen.

Onlangs kwam ik dit stuk tegen en heb ik het gekocht omdat ik het, zelfs als het een reproductie zou zijn, erg decoratief vond.
De hamvraag is nu natuurlijk, is het authentiek of een reproductie? Is dat te zeggen op basis van deze foto's?
Kunnen jullie me aangeven waar ik zoal op kan letten bij toekomstige aankopen?
Natuurlijk doe ik hiernaar zelf ook research maar wellicht heb je wat info die je wilt delen met een startende fossielen hobbyist ;)

Alvast dank voor jullie reacties!


Welkom op dit forum. De kaak lijkt me ook een kunstwerk. Ik heb zelf onlangs zo'n rotervaring gehad. Hopelijk heb je er niet veel voor betaald.
Wat stond er op het plaatje onder het kunstwerk?



BKEHV
Junior Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2022, 22:44
Been thanked: 1 time
Re: Mosasaurus kaakstuk met 2 tanden

Bericht door BKEHV » 01 jul 2022, 16:29

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Zoals gezegd had ik het in eerste instantie gekocht omdat ik het decoratief vond, maar aangezien mijn aankoopbedrag toch wel aanzienlijk was (€500), heb ik het stuk retour gestuurd nav jullie respons. De verkoper deed hierover totaal niet moeilijk, wat mij doet vermoeden dat hij wel weet wat er aan de hand is.
Bij een volgende aankoop dus eerst wat meer research doen. Wat wel weer een leuke ervaring is, is het weer opnieuw “in de boeken moeten kruipen”, net zoals toen ik net met mijn WO2 collectie begon.

Wordt vervolgd :)




Plaats reactie