2x Favosites sp. ( 1x met onbekend kristal )

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
MTGL
Junior Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2021, 16:42
Been thanked: 5 times
2x Favosites sp. ( 1x met onbekend kristal )

Bericht door MTGL » 20 aug 2022, 19:49

Afgelopen week hebben we met het gezin genoten van een midweek Eifel. Eén dag zijn we naar een openbare locatie geweest waar ik later nog een bericht over zal schrijven. Een andere dag waren we er met het gezin op uit getrokken en na een wandeling hebben we spontaan besloten naar het "Adler & Wolfspark Kasselburg" te gaan bij Pelm, ten noord oosten van Gerolstein.

Nu verwachte ik hier natuurlijk geen fossielen aan te treffen maar achter een grote houten stam lag een grote berg materiaal gestort en toen moesten mijn oudste zoon en ik toch even zoeken. Div. kleine stukjes werden gevonden maar mijn zoon wist twee mooie stukken "koraal" te vinden.
Aan de hand van de informatie die op deze site beschikbaar is heb ik deze stukken gedetermineerd als Favosites sp., ik vraag me of of de soortnaam te achterhalen valt.

Hieronder de foto's.

Stuk 1 het grootste stuk met een merkwaardige holle ruimte gevuld met roestbruine kristallen waarvan een deel heel mooi kubisch gevormd.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bovenkant
1a.jpg
Onderkant
1b.jpg
Zij aanzicht
1c.jpg
Detail van de roestbruine kubisch kristallen, iemand een idee wat dit kan zijn?
1d.jpg

Stuk 2 een kleiner stuk waarvan de bovenkant nog schoon gemaakt moet worden. Rondom zijn in de breukvlakken mooi de oude leefkamers van dit organisme te zien.

Bovenkant
2a.jpg

Zijaanzicht met zichtbare leefkamers.
2b.jpg

Onderkant, weer het zelfde motief zichtbaar, het stuk zal dus voor een deel massief koraal zijn.
2c.jpg




Plaats reactie