Favoriete locaties

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Favoriete locaties

Bericht door Dino15 » 16 okt 2022, 19:44

Het belgische gedeelte van het zwin (staat stipt bovenaan), de kaloot, ritthem en de banjaard zijn mijn favoriete locaties op dit moment.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

 
Gebruikersavatar
Felicia Carina
Senior Lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:16
Locatie: Houthalen-Helchteren
Has thanked: 581 times
Been thanked: 162 times
Contacteer:
Re: Favoriete locaties

Bericht door Felicia Carina » 16 okt 2022, 20:05

DominiqueNoppe schreef: 16 okt 2022, 17:53 Ik heb ondertussen de terril van Waterschei bezocht en heb toch wat gevonden. Nothing fancy, maar ben wel erg blij met wat ik er gevonden heb.. In bijlage een paar van mijn vondsten..
Is ook een erg mooi wandelgebied en makkelijk toegankelijk! Ik ga zeker nog een keertje terug!!

Gr,
Dominique
Super! Echt Waterschei materiaal! 😊


masterinfineartsflits

rikbak
Berichten: 164
Lid geworden op: 10 feb 2018, 12:30
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Has thanked: 21 times
Been thanked: 33 times
Re: Favoriete locaties

Bericht door rikbak » 18 okt 2022, 23:16

Sinds enige weken heb ik mijn nieuwe favoriete locatie gevonden :D
De grote groeve bij Hällekis-Killekune in Zweden.
Net als bij de groeve van Resteigne kan je er zo met je auto in rijden.
De groeve is wel gigantisch, dus het is even lastig bedenken waar je precies wil gaan zoeken.
Maar zelfs met weinig tijd, heb ik er in ieder geval 1 complete trilobiet uit gehakt en thuis met de Dremel graveerpen heb ik hem ook nog compleet uit zijn matrix gekregen.
Foto's moet ik jullie helaas even schuldig blijven, ik had ze wel gemaakt van het proces van uitprepareren maar helaas in mijn enthousiasme waren ze allemaal overbelicht, waardoor alle diepte wegviel :oops:

Momenteel ben ik ook bezig om naar Zweden te emigreren op zo'n 2 a 3 uur rijden van de groeve (en natuurlijk de omliggende kleinere groeve's, maar die moet ik zelf ook eerst nog ontdekken)
Dus ik hoop dat wanneer de emigratie is gelukt; ik medezoekers van het forum misschien met een slaapplek of vervoer naar de groeve of andere locaties in Zweden kan verblijdden : :)

Mocht je in het bezit van een camper o.i.d zijn kan je ook gewoon in de groeve overnachten voor zolang je wil ;)



Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: Favoriete locaties

Bericht door Dino15 » 19 okt 2022, 07:44

rikbak schreef: 18 okt 2022, 23:16 Sinds enige weken heb ik mijn nieuwe favoriete locatie gevonden :D
De grote groeve bij Hällekis-Killekune in Zweden.
Net als bij de groeve van Resteigne kan je er zo met je auto in rijden.
De groeve is wel gigantisch, dus het is even lastig bedenken waar je precies wil gaan zoeken.
Maar zelfs met weinig tijd, heb ik er in ieder geval 1 complete trilobiet uit gehakt en thuis met de Dremel graveerpen heb ik hem ook nog compleet uit zijn matrix gekregen.
Foto's moet ik jullie helaas even schuldig blijven, ik had ze wel gemaakt van het proces van uitprepareren maar helaas in mijn enthousiasme waren ze allemaal overbelicht, waardoor alle diepte wegviel :oops:

Momenteel ben ik ook bezig om naar Zweden te emigreren op zo'n 2 a 3 uur rijden van de groeve (en natuurlijk de omliggende kleinere groeve's, maar die moet ik zelf ook eerst nog ontdekken)
Dus ik hoop dat wanneer de emigratie is gelukt; ik medezoekers van het forum misschien met een slaapplek of vervoer naar de groeve of andere locaties in Zweden kan verblijdden : :)

Mocht je in het bezit van een camper o.i.d zijn kan je ook gewoon in de groeve overnachten voor zolang je wil ;)
Oh cool! Wat voor fossielen (dieren, planten etc.) wordt hier gevonden en wat is de geologische ouderdom van de groeve?


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

rikbak
Berichten: 164
Lid geworden op: 10 feb 2018, 12:30
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Has thanked: 21 times
Been thanked: 33 times
Re: Favoriete locaties

Bericht door rikbak » 19 okt 2022, 10:03

Als je de groeve inloopt vanaf de parkeerplaats zie je overal orthoceren in de wanden zitten, de zeelelies zijn ook goed vertegenwoordigd en trilobieten zag ik eerst niet, maar na wat stukken steen opengekapt te hebben, kwamen die ook in mindere mate tevoorschijn.
Het enige gereedschap wat ik bij had waren mijn handen, dus ik raad aan om wel beitels en hamers e.d. mee te nemen, tenzij je net als ik als een soort steentijd mens, stenen op elkaar wil slaan ;)

Als ik me niet vergis komen de fossielen uit het Ordovicium en Cambrium.
DSCN5699.JPG
DSCN5700.JPG
DSCN5702.JPG
DSCN5703.JPG
DSCN5704.JPG
DSCN5706.JPG
DSCN5712.JPG



Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 643
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 98 times
Been thanked: 116 times
Contacteer:
Re: Favoriete locaties

Bericht door Jasper den Otter » 22 okt 2022, 07:03

rikbak schreef: 19 okt 2022, 10:03 Als je de groeve inloopt vanaf de parkeerplaats zie je overal orthoceren in de wanden zitten, de zeelelies zijn ook goed vertegenwoordigd en trilobieten zag ik eerst niet, maar na wat stukken steen opengekapt te hebben, kwamen die ook in mindere mate tevoorschijn.
Het enige gereedschap wat ik bij had waren mijn handen, dus ik raad aan om wel beitels en hamers e.d. mee te nemen, tenzij je net als ik als een soort steentijd mens, stenen op elkaar wil slaan ;)

Als ik me niet vergis komen de fossielen uit het Ordovicium en Cambrium.

DSCN5699.JPGDSCN5700.JPGDSCN5702.JPGDSCN5703.JPGDSCN5704.JPGDSCN5706.JPGDSCN5712.JPG
Daar heb ik van gehoord, helaas nog niet geweest. Bedankt voor het delen! :D

gr. Jasper


Fossielenverslaafd

Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 643
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 98 times
Been thanked: 116 times
Contacteer:
Re: Favoriete locaties

Bericht door Jasper den Otter » 22 okt 2022, 07:04

Jasper den Otter schreef: 22 okt 2022, 07:03
rikbak schreef: 19 okt 2022, 10:03 Als je de groeve inloopt vanaf de parkeerplaats zie je overal orthoceren in de wanden zitten, de zeelelies zijn ook goed vertegenwoordigd en trilobieten zag ik eerst niet, maar na wat stukken steen opengekapt te hebben, kwamen die ook in mindere mate tevoorschijn.
Het enige gereedschap wat ik bij had waren mijn handen, dus ik raad aan om wel beitels en hamers e.d. mee te nemen, tenzij je net als ik als een soort steentijd mens, stenen op elkaar wil slaan ;)

Als ik me niet vergis komen de fossielen uit het Ordovicium en Cambrium.

DSCN5699.JPGDSCN5700.JPGDSCN5702.JPGDSCN5703.JPGDSCN5704.JPGDSCN5706.JPGDSCN5712.JPG
Daar heb ik van gehoord, helaas nog niet geweest. Mooie locatie. Bedankt voor het delen! :D

gr. Jasper


Fossielenverslaafd


Plaats reactie