Oproep aan idereen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Anthonie
Berichten: 663
Lid geworden op: 15 dec 2003, 19:35
Locatie: Grimbergen (België)
Has thanked: 11 times
Been thanked: 31 times
Contacteer:
Antw: Oproep aan idereen

Bericht door Anthonie » 09 mei 2008, 18:26

@ Somniosus

Als beheerder van dit forum is jou antwoord op de vraag van jimmeke niet echt opbouwend en stimulerend te noemen. Ik heb er niets op tegen dat je zijn aanpak in vraag stelt, maar volgens mij doe je er beter aan om hem te steunen en te wijzen op bepaalde aspecten i.p.v. zijn idee af te breken.

Ikzelf heb mijn eindwerk gemaakt over de geologie en de paleo-ecologie van het synclinorium van Dinant, waarin ik na 5 jaar van opzoek en veldwerk, een kort en bondig werkje als resultaat heb verkregen. Zonder de steun van vrienden en andere amateur geologen was ik hier echter niet in geslaagd.
Als ik één ding geleerd heb dan is het wel dat we jonge mensen moeten steunen in hun verwezenlijkingen en hun hierbij zoveel mogelijk helpen, zonder hun ideeën af te breken.

Jimmike kan mij trouwens altijd contacteren, en dan zal ik hem een exemplaar van mijn eindwerk bezorgen.

Groeten

Anthonie


ps. het is geenzins mijn bedoeling om mensen hier met de vinger te wijzen.

[Bewerkt door Anthonie op 09-05-2008 om 17:27 NL]


* Scientia et Miratio *

 
Gebruikersavatar
pearl
Berichten: 913
Lid geworden op: 11 mei 2006, 23:30
Been thanked: 1 time
Antw: Oproep aan idereen

Bericht door pearl » 09 mei 2008, 22:17

Hoi Jim, leuk idee!!
Ik zou inderdaad de periode of het gebied duidelijk afbakenen, anders wordt het onderwerp te groot en studeer je over 10 jaar pas af. Mag ik vragen voor welk vak/opleiding je dit doet?
gr
pearl


Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Gebruikersavatar
Jim
Berichten: 1174
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:22
Antw: Oproep aan idereen

Bericht door Jim » 09 mei 2008, 22:38

Ik volg de richting bio technische wetenschappen.
jim


Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Gebruikersavatar
Suzy
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 feb 2007, 10:58
Antw: Oproep aan idereen

Bericht door Suzy » 09 mei 2008, 23:49

Hallo Jim,

Goed idee maar beperk je zeker tot één periode en vindplaats. Ik denk ook dat Anthonie je goed zal kunnen helpen. Ik wens je veel succes.

Groetjes
Suzy



Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: Antw: Oproep aan idereen

Bericht door Somniosus » 10 mei 2008, 01:54

anthonie schreef:
@ Somniosus

Als beheerder van dit forum is jou antwoord op de vraag van jimmeke niet echt opbouwend en stimulerend te noemen...
Allemaal goed en wel. Ten eerste help ik Jimmeke en anderen genoeg. Ten tweede raadt blijkbaar toch iedereen hem aan zich te beperken tot één vindplaats of één periode.
Teveel is teveel. Waarom denk je dat er nog niets over Egem is gepubliceerd? Juist ja, veel te veel.

Waar ik Jimmeke wil op wijzen is dat Rome niet op één dag is gebouwd, dat kennis vergaren en een collectie opbouwen niet op één of 2 jaar gebeurd. Dat kennis verwerven niet gebeurt door anderen altijd maar vragen te stellen, maar door literatuur te lezen. Zo leert men het meest, niet wanneer men het op een schoteltje krijgt.





Gebruikersavatar
Jim
Berichten: 1174
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:22
Antw: Oproep aan idereen

Bericht door Jim » 10 mei 2008, 11:20

Halla allemaal
@ Pieter: ik besef dat zelf ook wel.
Daarom ga ik het bij het beschrijven van het neogeen houden(Mioceen en plioceen).
Ik kan het dan over Antwerpen hebben.
Een mooie plek met een rijke fossiele fauna en flora.
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor zijn steun,hulp en dergelijke.
Ik zou aan de mensen willen vragen die voorbeelden van zulke werken hebben,neem aub contacvt met mij op,want ik kan via mijn computer jullie email adressen niet zien!
dus geliEve mij even te mailen.
Alvast bedankt!
jim


Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Gebruikersavatar
KarelS
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 jun 2007, 13:58
Antw: Oproep aan iedereen

Bericht door KarelS » 10 mei 2008, 13:57

Jim,

Wellicht is dit handig?

http://www.pidpa.be/nl/water/geologie.htm

groet,

Karel

[Bewerkt door KarelS op 10-05-2008 om 12:59 NL]



Gebruikersavatar
Stijn
Berichten: 1840
Lid geworden op: 15 sep 2006, 16:13
Been thanked: 2 times
Contacteer:
Antw: Oproep aan idereen

Bericht door Stijn » 11 mei 2008, 15:34

Jim, ik denk dat als je het algemeen houd, wel degelijk een mooi overzicht kan maken doorheen heel de Belgische geologische geschiedenis. Het zal zeker wat opzoekwerk vragen, maar hier leer je enorm uit.
Als je je tijdvakken niet al te erg opdeelt, kan het wel. Als je je zou beperken tot het Neogeen, zal je problemen hebben met de huidige ontsluitingen vrees k, opgespoten zanden kan je hiervoor toch moeilijk gebruiken, niet?

Neem bijv een paleogeografisch kaartje van elk groot tijdvak, (bijv Devoon, Carboon, ....) (zie paleomap project van Scotese), kijk waar belgie dan ligt tov de evenaar bijv, beschrijf het klimaat, en de fossielen, neem voor elk tijdvak 1 vindplek, waar je wat kan zoeken, beeld je eigen gevonden fossielen af,en doe derest via literatuur, dan heb je een erg mooi werkje waar je zelf enorm veel van zal leren, ipv alleen de tanden en schelpen van het antwerpse

het is maar een ideetje dat ik had

sommige tijdvakken met veel fossielrijke afzettingen kan je mss wat verder opdelen, bijv het Devoon (Onder-midden-boven) en Carboon (onder en boven)
Het Cambrium-Ordovicium en Siluur kan je dan weer samen bespreken, want toch niet erg veel uit gekend
Deel maw het werkje goed op (op voorhand) en zo kan je projectmatig afwerken

mvg stijn


"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Antw: Oproep aan idereen

Bericht door FossilDude » 11 mei 2008, 17:24

Heej

Das een leuk onderwerp voor een profielwerkstuk.
Drie jaar geleden heb ik ook een soortgelijk profielwerkstuk gemaakt, getiteld
\"Nederland tijdens het Mesozoïcum\"
Alles over Nederland tijdens het Trias-Jura-Krijt, aan de hand van vindplaatsen in Nederland.

Groet,

Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
nestor
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 aug 2007, 17:19
Antw: Oproep aan idereen

Bericht door nestor » 11 mei 2008, 18:01

Beste Jim

Voor wat mijn mening waard is: ik zou het advies van Stijn volgen. Als je een beperkte periode kiest zul je diep moeten graven. Dat lijkt me meer iets voor een dissertatie (daar kom je misschien ook nog wel eens aan toe).

vr.gr.


De senioribus nil nisi bene


Gesloten