Haaietanden seizoen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Gebruikersavatar
fossilmaniac
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mei 2008, 22:00
Haaietanden seizoen

Bericht door fossilmaniac » 11 mei 2008, 22:03

Ik ga morgen naar Nieuwvliet maar waneer vind je de meeste haaietanden?



 
Gebruikersavatar
Supergraver
Berichten: 4017
Lid geworden op: 25 feb 2005, 16:14
Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door Supergraver » 11 mei 2008, 22:26

Wekom op het forum Sam!

Enne ik geef je de voordeel van mijn twijfel ;) Want ik was eigenlijk van plan iets anders te reageren :D
Hoewel ik er vroeger wel eens verzameld heb, ben ik er niet erg vaak geweest en heb dus ook niet alle kennis over welke wind etc, etc.
Maar ik meen dat het voor en najaar de beste periodes zijn ivm met krachtige tot stormachtige wind (NW ? )
Veel succes morgen!

Gr

Martijn




Gebruikersavatar
toothdigger
Berichten: 465
Lid geworden op: 10 sep 2003, 16:28
Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door toothdigger » 13 mei 2008, 20:27

Waar vind je nog haaientanden? Ehh eigenlijk nergens meer, tenminste niet meer in grote hoeveelheden :(. Jammer maar helaas. Wij hebben 2 weken geleden slechts 148 tand(jes) gevonden in Knokke, maar ook Groede was armoe troef!


Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?

Lid sinds 10-09-2003

Gebruikersavatar
Carcharias
Berichten: 1336
Lid geworden op: 29 okt 2007, 19:20
Contacteer:
Antw: Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door Carcharias » 13 mei 2008, 21:06

Supergraver schreef:
Wekom op het forum Sam!

Enne ik geef je de voordeel van mijn twijfel ;) Want ik was eigenlijk van plan iets anders te reageren :D
Hoewel ik er vroeger wel eens verzameld heb, ben ik er niet erg vaak geweest en heb dus ook niet alle kennis over welke wind etc, etc.
Maar ik meen dat het voor en najaar de beste periodes zijn ivm met krachtige tot stormachtige wind (NW ? )
Veel succes morgen!

Gr

Martijn
NW wind, dat heb je goed onthouden Martijn ;) Maar er is altijd wel wat te vinden. De laatste tijd kom ik elke dag maar met 10 a 20 tandjes thuis waarvan er dan 1 a 2 echt mooi en iets groter zijn. Het is dus niet echt veel meer, maar het blijft toch leuk even uitwaaien aan het strand.

Gr. Robbin


Luctor et Emergo

Gebruikersavatar
Theo
Berichten: 2697
Lid geworden op: 27 mei 2005, 23:49
Been thanked: 1 time
Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door Theo » 13 mei 2008, 21:32

We zijn te verwend,haaietanden zijn er in overvloed.alleen soms moet je er veel voor doen.Vraag maar aan de jongens die ENCI of CBN bezoeken.
Ooit horen vertellen,en ken de persoon.
\'s Morgens werd hij afgezet in Oosterzele en \'s avonds pikte z\'n pa hem terug op,de hele zomervacantie lang.Er waren DAGEN dat hij tot 7000 tanden verzamelde.Zeven en uit te zoeken,de laag lag netjes bloot.Was in de tijd dat de weg werd aangelegd.
Probeer het maar eens op trilobieten,dan ga je anders denken.
Wees blij,we zijn gelukzakken,we verwachten te veel.



Theo

Gebruikersavatar
fossilmaniac
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mei 2008, 22:00
Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door fossilmaniac » 14 mei 2008, 20:57

Dus in de winter als het geregend heeft en nw wind en s\'morgens vroeg vind je ze ?
10 tot 20 tanden hoe kom je daaraan ik ben tevreden als ik er 1 heb gevonden!

[Bewerkt door fossilmaniac op 14-05-2008 om 19:59 NL]



Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door FossilDude » 15 mei 2008, 00:12

Daarvoor moet je door de knieën in de schelpen-bedjes met veel fossiel materiaal (veel zwart spul).


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Fossiel hunter sean
Berichten: 1349
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:20
Contacteer:
Antw: Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door Fossiel hunter sean » 15 mei 2008, 11:14

Theo schreef:
We zijn te verwend,haaietanden zijn er in overvloed.alleen soms moet je er veel voor doen.Vraag maar aan de jongens die ENCI of CBN bezoeken.
Ooit horen vertellen,en ken de persoon.
\'s Morgens werd hij afgezet in Oosterzele en \'s avonds pikte z\'n pa hem terug op,de hele zomervacantie lang.Er waren DAGEN dat hij tot 7000 tanden verzamelde.Zeven en uit te zoeken,de laag lag netjes bloot.Was in de tijd dat de weg werd aangelegd.
Probeer het maar eens op trilobieten,dan ga je anders denken.
Wees blij,we zijn gelukzakken,we verwachten te veel.
Theo heeft gelijk;) als ik 5 tandjes vind is dat een zeer goed aantal voor die dag in de groeve. er zijn ook dagen dat je met 0 tanden naar huis gaat, een keer niks vinden is ook niet erg, dan is de drang om er 1 te vinden bij de volgende keer veel hoger:D

gr sean



Gebruikersavatar
fossilmaniac
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mei 2008, 22:00
Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door fossilmaniac » 15 mei 2008, 21:32

Bedankt ik heb er 1 gevonden ik dacht toen dat het iets anders was slotje graag



Gebruikersavatar
arendsoog
Berichten: 626
Lid geworden op: 25 nov 2007, 23:39
Antw: Haaietanden seizoen

Bericht door arendsoog » 15 mei 2008, 23:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ahoy!

Eindelijk heeft Arendsoog weer eens de gelegenheid om bij te praten via dit forum. Wat betreft de mindere mogelijkheden op CBN: ik ben het er niet mee eens. We hebben er de afgelopen tijd diverse mooie vondsten gedaan (vnl. haaientanden, maar daar zoeken we ook op). Een paar tips voor de beginnende bezoeker: zorg dat je ongeveer een half uur na hoog water op het strand bent. De Zwarte Polder lijkt tegenwoordig de beste lokatie. Zoek vooral direct aan de binnenzijde (en dan zoveel mogelijk naar het water toe) van de pier/dam die er ligt. Tussen de stenen zoeken kan ook mooie vondsten opleveren. De laatste keer na nw-storm viel trouwens erg tegen. Om 5 uur opgestaan voor enkele tanden. Wat dat betreft: haaientanden zoeken gaat het best als je het \'los\' laat. Wie te hard wat wil vinden, stelt zichzelf alleen maar teleur. Dat is ook het mooie van onze hobby.Afgelopen weekend pakte ik bijvoorbeeld op een bomvol strand zomaar een 4 cm lower anterior hastalis op; puntgaaf ook dat nog. Terwijl ik er geeneens was om te zoeken...
Nog een tip: zoek (op de knieën) op het \'stenige\' strand direct als je de ZP oploopt. Geen grote tanden daar, wel mooie kleine. De ene Notorynchus op de foto komt daar ook vandaan.
Verder in beeld: diverse Hastalissen (Isurus of Cosmopolitudens zo je wilt) en een puntgave retroflexus (alle foto\'s al eerder op dit forum geplaatst bij andere berichten trouwens). Tot slot: niet zo lang geleden zag ik een jochie van een jaar of 8 een jaloersmakende Megalodon (zeker 5 cm; mooie kroon, wortel beschadigd) van tussen de stenen plukken; nog genoeg te vinden in CBN dus!

Groeten Arendsoog sr.


wie zoekt zal vinden


Gesloten