Karretjes

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Gebruikersavatar
Carcharoides
Berichten: 1815
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:51
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Karretjes

Bericht door Carcharoides » 13 aug 2009, 10:04

Hallo Allemaal,

Ik zie verschillende mensen in Hoevenen met een steekwagentje (of iets soortgelijks) komen ipv (zoals ik het doe) gewoon alles op je schouders meezeulen :)

Ben erg benieuwd naar tips en het liefste ook een fototje van handige constructies.

Groeten,

Gerard



 
Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:27
Antw: Karretjes

Bericht door Elbert » 13 aug 2009, 10:22

Hallo Gerard, ik ben een van die (luie)mensen die met een karretje de zandweg oprijden.
Ik gebruik daar een aangepast steekwagentje voor waarvan ik de assen verlengd heb om er 2x2 dikke bandjes onder te kunnen zetten, zodat het ding niet in het zand wegzakt.
Overigens heb ik het ding oorspronkelijk zo gemaakt om mijn visspullen mee het strand op te nemen, maar toen ik Hoevenen zag op Google earth dacht ik dat het wel es zinnig zou kunnen zijn om de kar ook daar mee naar toe te nemen en dat bleek te kloppen.
Gisteren trof ik Edo (Flash) op de vlakte en die had nagenoeg hetzelfde gedaan met zijn steekkar.

Ik zou je graag een foto willen laten zien, maar ik ben een van die mensen die nog immer niet weet hoe ik een foto op het net moet zetten...Als er mensen zijn die daar tips over hebben; graag!
Zie je me een volgend keer weer met mijn fossielenmobiel; kom even een praatje maken en dan kan ik je de technische details toelichten. Oke?

groeten, Bert


Elbert

Gebruikersavatar
Theo
Berichten: 2697
Lid geworden op: 27 mei 2005, 23:49
Been thanked: 1 time
Antw: Karretjes

Bericht door Theo » 13 aug 2009, 10:23

Ik gebruik een gewone, ordinaire kruiwagen, is erg handig, neemt wel wat plaats in.

Jeroen kan daar fantastisch mee overweg


Theo

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Karretjes

Bericht door Frederik » 13 aug 2009, 10:38

Elbert schreef:
Ik zou je graag een foto willen laten zien, maar ik ben een van die mensen die nog immer niet weet hoe ik een foto op het net moet zetten...Als er mensen zijn die daar tips over hebben; graag!
Uit het help-onderdeel van dit forum (je mag me altijd een mailtje sturen voor nadere uitleg):

"Afbeeldingen plaatsen in berichten
Je kunt afbeeldingen bijvoegen in een bericht. Op het scherm van het te plaatsen bericht moet dan eerst de afbeelding worden gekopieerd naar deze website. Voordat je je antwoord neerschrijft, klik je bovenaan bij ‘eventueel eerst een plaatje toevoegen’ op “bladeren…”. Je bladert naar de plaats waar je de foto op je computer hebt opgeslagen. Selecteer het fotobestand en klik op "Afbeelding Opslaan". De foto wordt nu naar de server gekopieerd, en een kleine versie van je foto verschijnt op de pagina.

Het is alleen mogelijk om een bestand te kopieren als het een JPG of GIF bestand is. Nadat het bestand is gekopieerd naar deze website, kan je verder gaan met het typen van je bericht. Het is mogelijk meerdere afbeeldingen toe te voegen aan een bericht door het bovenstaande te herhalen. Voeg vervolgens eronder de tekst toe die je wilt, druk op “verzend antwoord” en klaar is Kees (of Piet, voor de Belgen)!

Foto's invoegen via [img] codes is niet mogelijk op dit forum. Het plaatsen van een losse link als tekst is wel mogelijk. Deze wordt automatisch aanklikbaar gemaakt."


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
Elbert
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:27
Antw: Karretjes

Bericht door Elbert » 13 aug 2009, 10:57

Frederik, bedankt voor je snelle reaktie.

Overigens realiseer ik me nu dat ik niet heb vermeld dat m`n steekkarretje zowel (gedeeltelijk) demontabel is alswel ook opvouwbaar en dat maakt dat ik het ding makkelijk kan meenemen zonder passagiersplaatsen te hoeven opofferen.

Bert


Elbert

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1175
Lid geworden op: 31 okt 2005, 13:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: Karretjes

Bericht door Henk Jan » 13 aug 2009, 11:40

De Gamma had een half jaar geleden bolderkarren. Ik ben er erg tevreden over - je kunt ze uit elkaar halen, zodat het vervoer gemakkelijker is.
Het is met dit karretje mogelijk om zonder al te veel problemen gruis mee te nemen.





[Bewerkt door Henk Jan op 13-08-2009 om 10:41 NL]


HJ

Gebruikersavatar
Opal
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 okt 2007, 17:57
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Antw: Karretjes

Bericht door Opal » 13 aug 2009, 13:12

Hallo Gerard,

Voor steengroeves gebruik ik een opklapbare steekwagen. Zeer handig en neemt weinig ruimte in beslag (wel één met iets grotere wielen). Hier heb ik twee curver kratten op staan.
Ik denk dat dit ook wel voor Antwerpen te gebruiken is.

Gr.

Rolf


't geet zo als 't geet!

Gebruikersavatar
Carcharoides
Berichten: 1815
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:51
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Karretjes

Bericht door Carcharoides » 13 aug 2009, 13:34

Allen bedankt voor de reacties.

@Rolf Zet je die kratten nog vast op een bepaalde manier? Of schuiven ze niet al te erg? Je weet hoe dat in zand gaat.

@Henk Jan Een bolderkar is ook een goed idee ja. zal eens kijken.



Gebruikersavatar
Opal
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 okt 2007, 17:57
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Antw: Karretjes

Bericht door Opal » 13 aug 2009, 14:40

Hallo Gerard,

Bij het steekwagentje is een spin geleverd.
Werkt erg goed (in Winterswijk en Rheine).
Het hobbelt wel iets, maar alles beter dan tillen.
Je kunt heb thuis ook nog voor andere zaken gebruiken en kan tot ongeveer 90kg dragen.

Gr.

Rolf


't geet zo als 't geet!

Gebruikersavatar
rickiee
Berichten: 357
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:26
Antw: Karretjes

Bericht door rickiee » 13 aug 2009, 19:57

ik heb gewoon een bootschappen karretje
op maat voor me zeef met 2 pvc buizen er bij voor de stalen pen
gaat perfect met dat ding




Gesloten