Georven. Grote edelsteen wat ook fosiel is. Te koop

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Plaats reactie
Joost Faber
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2019, 12:38
Georven. Grote edelsteen wat ook fosiel is. Te koop

Bericht door Joost Faber » 01 mar 2019, 12:53

Afbeelding

Ik heb een gehele collectie, maar de mooiste steen is op de foto. Huis gekocht geld nodig. Alles is te koop. Email mij bij interessen. jimmyfaber83(AT)hotmail(PUNT)com

[Bewerkt door Smaug op 02-03-2019 om 10:42 NL]



 
Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4339
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 273 times
Been thanked: 350 times
Antw: Georven. Grote edelsteen wat ook fosiel is. Te koop

Bericht door Spongebob » 01 mar 2019, 18:20

Hallo Joost/Jimmy,

Je kan beter niet je e=mailadres open en bloot op het internet zetten, Dan ben je een te gemakkelijke prooi voor vissers.
Je steen lijkt wel opaal. Hij lijkt best groot. Dan zou ie een fikse prijs kunnen opleveren. Maar wat is het fossiele eraan?
En eigenlijk vind ik dat als je iets te koop aanbiedt, je ook een richtprijs moet geven.
Het lijkt me in jouw geval het handigst om de boel in te pakken en een tafel te bespreken op de beurs in Harderwijk. Je hebt nog een week de tijd ;)


Time fades away (Neil Young)

Gebruikersavatar
Ibe
Berichten: 224
Lid geworden op: 22 mar 2017, 13:12
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Georven. Grote edelsteen wat ook fosiel is. Te koop

Bericht door Ibe » 02 mar 2019, 00:13

Spongebob schreef:
Hallo Joost/Jimmy,

Je kan beter niet je e=mailadres open en bloot op het internet zetten, Dan ben je een te gemakkelijke prooi voor vissers.
Je steen lijkt wel opaal. Hij lijkt best groot. Dan zou ie een fikse prijs kunnen opleveren. Maar wat is het fossiele eraan?
En eigenlijk vind ik dat als je iets te koop aanbiedt, je ook een richtprijs moet geven.
Het lijkt me in jouw geval het handigst om de boel in te pakken en een tafel te bespreken op de beurs in Harderwijk. Je hebt nog een week de tijd ;)
Het lijkt mij ammoliet! Dat is de fossiele schaal van bepaalde soorten ammonieten uit Canada. Ook wel koroit genoemd naar de firma die het materiaal ontgint en dit is idd, erkend als een van de weinige organische edelstenen naast bvb parels.

De prijzen van dergelijke stukken kunnen behoorlijk oplopen, maar ik zie geen maat bij de foto's en het hangt volledig af van hoe kleurrijk de ammolieten zijn.

succes met de verkoop!

[Bewerkt door Ibe op 02-03-2019 om 00:13 NL]

[Bewerkt door Ibe op 02-03-2019 om 00:14 NL]

[Bewerkt door Ibe op 02-03-2019 om 00:15 NL]


Fossielen mineralen en meer.
https:/www.mineralen-fossielen.nl/fossielen/

Gebruikersavatar
Jasper den Otter
Berichten: 639
Lid geworden op: 28 jul 2018, 16:11
Locatie: Noord-Holland
Has thanked: 96 times
Been thanked: 114 times
Contacteer:
Antw: Georven. Grote edelsteen wat ook fosiel is. Te koop

Bericht door Jasper den Otter » 14 mar 2019, 20:51

Het lijkt mij ook een stuk ammoniet (naam van de ammoniet zelf is Placenticeras)


Fossielenverslaafd


Plaats reactie