Zeer zeldzame afwijkende slagtand van een mammoet!

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Antw: Zeer zeldzame afwijkende slagtand van een mammoet!

Bericht door sjaak » 30 jun 2019, 22:03

Misschien dat de Noordzee zich er niet mee bemoeit maar de visser misschien wel. Zeker als Nicolas Cage of Leonardo di Caprio de buidel trekt. Geintje, maar het doet denken aan de discussie over het veilen van dinosaurus fossielen https://news.artnet.com/market/dinosaur ... et-1454464.

Inderdaad kennen we de achtergrond niet en misschien oordeelde ik wat te snel. Er zit wat aan beide kanten van het verhaal. Zie voorgaande link.

Ivoor uit de Noordzee moet wel goed behandeld worden. Als het uiteenvalt in een hoop stof heeft noch de wetenschap noch de koper er wat aan.


[Bewerkt door sjaak op 30-06-2019 om 21:04 NL]


Groet,

Niels

 
404310268B
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jun 2019, 12:03
Antw: Zeer zeldzame afwijkende slagtand van een mammoet!

Bericht door 404310268B » 01 jul 2019, 13:10

Ben het met jullie eens.Ik durf dit ook niet te prepareren.Het is wijzer de slagtand op een professionele wijze te laten prepareren .Zelf durf ik er niet aan te komen want als het fout gaat zou het zonde zijn.Sorry voor mijn iets wat bizarre reactie!Juist de gedachtengang van alle leden maakt fossiel.net zo bijzonder!



Gebruikersavatar
Smaug
Community Manager
Berichten: 1416
Lid geworden op: 11 nov 2003, 17:14
Has thanked: 224 times
Been thanked: 107 times
Antw: Zeer zeldzame afwijkende slagtand van een mammoet!

Bericht door Smaug » 01 jul 2019, 16:01

Voorstel:

1. Zoek iemand uit om de slagtand fatsoenlijk te laten ontzilten en (reversible) te laten prepareren.

2. Geef het stuk te leen aan een natuurhistorisch instituut voor onderzoek.

3. Kijk daarna verder of je het stuk wil verkopen, als je het inderdaad wil verkopen, biedt het dan in eerste instantie aan bij Naturalis (wie weet is het belangrijk genoeg voor een aankoop) of anders aan het Oertijdmuseum in Boxtel of Historyland in Hellevoetsluis (verwacht niet de hoofdprijs...) en anders kan je het altijd nog online zetten.

Ps. wat een nette reacties hier verder. Complimenten van een moderator.


My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Antw: Zeer zeldzame afwijkende slagtand van een mammoet!

Bericht door sjaak » 01 jul 2019, 18:53

Northsea fossils misschien even benaderen voor hulp bij preparatie en verkoop ?


Groet,

Niels


Plaats reactie