GEZOCHT: tanden en kaken zeereptielen

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 433
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
GEZOCHT: tanden en kaken zeereptielen

Bericht door PachyWhatnotOdon » 22 feb 2021, 22:04

Hallo iedereen,

Ook hierop verwacht ik niet direct antwoord te krijgen, maar ik ben altijd op zoek naar tanden en kaakfragmenten van zeereptielen uit het Mesozoicum, vooral het Jura en Krijt. Vooral pliosaurier-materiaal zou erg mooi zijn, maar ook plesiosaurus, ichthyosaurus en mosasaurus. En dan bij voorkeur van de minder gebruikelijke locaties... Dus als je wat hebt waar je vanaf wilt kun je me altijd en PM sturen. Alvast bedankt!

Groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

 
Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 433
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Re: GEZOCHT: tanden en kaken zeereptielen

Bericht door PachyWhatnotOdon » 05 jan 2022, 08:57

Ook deze zoektocht is nog actueel. In principe ben ik in alle materiaal geïnteresseerd, waaronder Lyme Regis, Whitby, Peterborough, Vaches Noires, Wimereux, Cap Griz Nez, Cap Blanc Nez, US (voor mosasaurus-materiaal), etc.

Alvast heel erg bedankt weer!

Groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6843
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 284 times
Been thanked: 298 times
Contacteer:
Re: GEZOCHT: tanden en kaken zeereptielen

Bericht door sjaak » 05 jan 2022, 15:29

Je vraagt wel de krenten uit de pap van de moeilijkere vindplaatsen, waar ook (gelukkig) niet commercieel wordt verzameld zoals in Marokko. Hoewel van Lyme Regis genoeg aanbod is.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 433
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Re: GEZOCHT: tanden en kaken zeereptielen

Bericht door PachyWhatnotOdon » 05 jan 2022, 22:10

Tja, weet ik, Niels... Ik beperk me dan ook zeker niet alleen tot de genoemde vindplaatsen, en heb er totaal geen bezwaar tegen wat te moeten wachten. Maar juist omdat materiaal van de minder gebruikelijke vindplaatsen zo moeilijk te krijgen is, grijp ik alle middelen aan om dat wat er beschikbaar is of komt ook daadwerkelijk te kunnen vinden. En wat dat betreft niet geheel zonder succes, het afgelopen jaar :D

Zelf kom ik er doorgaans maar eens per jaar een week aan toe om dit soort sites te bezoeken, en moet dan dus wel erg geluk hebben daar zelf iets van mijn gading te vinden in de korte tijd dat ik er ben :? Vandaar dat ik kijk of iemand me in mijn zoektocht kan helpen.

Mijn bericht is dan ook meer bedoeld als een "mocht je iets wegdoen, weet dat ik interesse heb" en niet als een verwachting dat men hier nu direct op zal reageren.

Overigens de beste wensen nog voor het nieuwe jaar! ;)


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6843
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 284 times
Been thanked: 298 times
Contacteer:
Re: GEZOCHT: tanden en kaken zeereptielen

Bericht door sjaak » 06 jan 2022, 22:56

Dat is waar, nee heb je en ja kun je krijgen. Eveneens de beste wensen!


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 433
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Re: GEZOCHT: tanden en kaken zeereptielen

Bericht door PachyWhatnotOdon » 19 apr 2023, 21:16

Ook dit blijft een lopende zoektocht ;)


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett


Plaats reactie