Verzameling te koop

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SebastiaanVR
Berichten: 622
Lid geworden op: 06 sep 2006, 22:25
Verzameling te koop

Bericht door SebastiaanVR » 28 mar 2021, 01:16

Goedenavond,

Na jaren fossielen te hebben gezocht en gekocht, ga ik een einde maken aan mijn zeer geliefde hobby. Dat betekent dat ik mijn verzameling fossielen ga verkopen. De verzameling bevat haaientanden, ammonieten, botten, ga zo maar door. Als je interesse hebt in een bepaalde sector, kan ik altijd een foto plaatsen. Het gaat om een zeer uitgebreide verzameling.

Voor foto's kun je altijd een bericht plaatsen als je op zoek bent naar een specifiek fossiel.

Vriendelijke groeten,

Sebastiaan



 
Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Verzameling te koop

Bericht door alberto shark » 28 mar 2021, 11:15

Hallo Sebastiaan,

ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd waar je hopelijk op reageert.



GjD
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 aug 2017, 11:46
Re: Verzameling te koop

Bericht door GjD » 29 mar 2021, 15:17

Hallo Sebastiaan,

Ook ik heb je een pb gestuurd!



Gebruikersavatar
SebastiaanVR
Berichten: 622
Lid geworden op: 06 sep 2006, 22:25
Re: Verzameling te koop

Bericht door SebastiaanVR » 29 mar 2021, 22:01

Goedenavond,

Ik zal snel mogelijk alle pb's beantwoorden, waren er meer dan ik in zo'n korte tijd had verwacht.

Groeten,
Sebastiaan



Vuursteentje79
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 jul 2016, 16:53
Been thanked: 8 times
Re: Verzameling te koop

Bericht door Vuursteentje79 » 30 mar 2021, 09:10

Mooi hoe circulair fossielen verzamelen is ;)

Je zou bijna de prijsvraag uitschrijven voor het fossiel waarvan we de oudst mogelijke eerste keer in een verzameling samen kunnen vaststellen...

Ongetwijfeld dat we terug kunnen naar het laatste kwart van de negentiende eeuw...wie weet zelfs verder.

Grtzzz,

Vuursteentje


Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 433
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Re: Verzameling te koop

Bericht door PachyWhatnotOdon » 30 mar 2021, 16:12

Vuursteentje79 schreef: 30 mar 2021, 09:10 Ongetwijfeld dat we terug kunnen naar het laatste kwart van de negentiende eeuw...wie weet zelfs verder.
Laatste kwart van de negentiende eeuw is een peuleschil. Als je zeereptielen uit het VK verzameld kom je geregeld stukken uit oude Victoriaanse verzamelingen tegen. Dat wil zeggen, ergens terug te voeren tot de periode 1820-1914. Maar ook Duitsland kan er wat van :)
Laatst gewijzigd door PachyWhatnotOdon op 30 mar 2021, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Verzameling te koop

Bericht door FossilDude » 30 mar 2021, 16:15

Jammer dat je stopt met de hobby @SebastiaanVR ! Kan je wat vertellen over de vindplaatsen van je materiaal?

vriendelijke groet,
Johan


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
SebastiaanVR
Berichten: 622
Lid geworden op: 06 sep 2006, 22:25
Re: Verzameling te koop

Bericht door SebastiaanVR » 30 mar 2021, 21:30

Hallo Johan,
De vindplaatsen van mijn materiaal bevinden zich wereldwijd. Stoppen met de hobby is ook erg moeilijk, maar door het verhuizen en geen tijd hebben voor het voortzetten van de hobby is het beter om van een groot gedeelte afscheid te nemen. Uiteraard bewaar ik enkele exemplaren om een mooie herinnering er aan over te houden, want het is de mooiste hobby die er is.




Plaats reactie