PaleoTime-BE 2021: Ik zoek / Ik neem mee

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
PaleoTime-BE 2021: Ik zoek / Ik neem mee

Bericht door FossilDude » 07 okt 2021, 14:05

Over precies een maand is het zo ver, onze PaleoTime-BE fossielenbeurs, dit jaar weer als van oudst, in Herselt (https://www.paleotime.eu/index_nl.html). Hierbij een "ik neem mee/ik zoek"-topic, waarin mensen kunnen aangeven waar ze naar op zoek zijn, en wat ze zelf aan materiaal mee kunnen nemen naar de beurs in Herselt dit jaar.

Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat er tussen de formumleden materiaal de weg naar de juiste collectie kan vinden! Afspraken maken voor verkoop kan en mag, maar ook ruilen is toegestaan en wordt zelfs aangemoedigd.

Dus: wie is er op zoek naar iets? Wie heeft er iets te ruil? En wie zal aanwezig zijn met een stand?


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

 
Gebruikersavatar
Dino15
Berichten: 1635
Lid geworden op: 11 dec 2010, 15:30
Locatie: Eindhoven, nederland.
Has thanked: 62 times
Been thanked: 184 times
Re: PaleoTime-BE 2021: Ik zoek / Ik neem mee

Bericht door Dino15 » 07 okt 2021, 16:15

Ik neem mee, heel wat haaientanden en ander kraakbeenvis materiaal (niet voor de ruil maar voor de show en determinatie) wat pleistocene zoogdier botten en tanden en mijn nieuwe eerste zelfgevonden reptiel vondst, een carapace fragment van de europese moeraschildpad.

Ik ben op zoek naar goede determinatie literatuur voor de determinatie van haaientanden (voornamelijk voor haaientanden uit nederland en belgie) en pleistocene botten en tanden. Het liefst met duidelijke afbeeldingen van zoveel mogelijk kanten en skelet onderdelen (pleistocene zoogdieren) en tand posities (zowel haaientanden als pleistocene zoogdieren). Verder ben ik op zoek naar een boek waar mooie reconstructies van zoogdieren, vogels en reptielen en een hoop info uit het cenozoicum in staat.

Mvg.

Nick.


Trying to find a great white for years now,
still no succes.:(

Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: PaleoTime-BE 2021: Ik zoek / Ik neem mee

Bericht door alberto shark » 17 okt 2021, 20:18

FossilDude schreef: 07 okt 2021, 14:05 Over precies een maand is het zo ver, onze PaleoTime-BE fossielenbeurs, dit jaar weer als van oudst, in Herselt (https://www.paleotime.eu/index_nl.html). Hierbij een "ik neem mee/ik zoek"-topic, waarin mensen kunnen aangeven waar ze naar op zoek zijn, en wat ze zelf aan materiaal mee kunnen nemen naar de beurs in Herselt dit jaar.

Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat er tussen de formumleden materiaal de weg naar de juiste collectie kan vinden! Afspraken maken voor verkoop kan en mag, maar ook ruilen is toegestaan en wordt zelfs aangemoedigd.

Dus: wie is er op zoek naar iets? Wie heeft er iets te ruil? En wie zal aanwezig zijn met een stand?
Hallo Johan,

fijn dat je weer terug bent op het forum.
Op deze oproep zie ik helaas nog weinig reacties. Misschien leeft het nog niet zo of heb je toch al wat persoonlijke reacties gehad?

Zelf weet ik nog niet of ik aanwezig zal zijn, ben ook nog voorzichtig met het helaas weer oplaaiende covid-19.



Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Re: PaleoTime-BE 2021: Ik zoek / Ik neem mee

Bericht door Frederik » 17 okt 2021, 23:10

Wij gaan zoals andere jaren met Trilolab aanwezig zijn met een preparatiedemo. Met alle vragen rond mechanische preparatietechnieken en dergelijke kan je bij ons terecht. Als je trilobieten hebt gevonden of gekocht en je wil er meer over weten, ook welkom!


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

redmilksnake
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 42 times
Re: PaleoTime-BE 2021: Ik zoek / Ik neem mee

Bericht door redmilksnake » 27 okt 2021, 19:45

Ik zal ook aanwezig zijn namens het Oertijdmuseum. Ik heb het gebruikelijke materiaal bij me vanuit Solnhofen, aangevuld met een heel aantal insecten uit die regio, en heb ook het één en ander aan kemkem materiaal bij me, te denken valt aan kleine botjes en tanden.

Hopelijk tot volgende week!




Plaats reactie