Saint Marie aux Mines

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 663
Lid geworden op: 15 dec 2003, 20:04
Saint Marie aux Mines

Bericht door Dirk » 29 mei 2018, 21:25

Klopt het, dat deze beurs in het weekend van 23 en 24 juni plaatsvindt?



 
Gebruikersavatar
ivok
Berichten: 1312
Lid geworden op: 29 sep 2010, 13:43
Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door ivok » 30 mei 2018, 16:29



oeps...

Vuursteentje79
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 jul 2016, 16:53
Been thanked: 8 times
Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door Vuursteentje79 » 24 jun 2018, 18:03

Voor de fossielnetters die geweest zijn: inspirerend en leuk geweest?

Grtzz

Vuursteentje


Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.

Gebruikersavatar
phil
Berichten: 1140
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:32
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door phil » 24 jun 2018, 19:43

Afbeelding

Afbeelding

zeer leuk, het budget gaat er wel snel door; hier mijn grootste aankoop : een Cleoniceras van 38 cm met een Metahamites van 15 cm


philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Gebruikersavatar
Xenina
Berichten: 1082
Lid geworden op: 08 sep 2010, 21:50
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times
Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door Xenina » 24 jun 2018, 21:23

Hoi Phil,

geweldig! Waar komt hij vandaan?

Groetjes, Xenina



Gebruikersavatar
phil
Berichten: 1140
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:32
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door phil » 24 jun 2018, 21:32

Madagascar, onder-albiaan


philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Gebruikersavatar
Xenina
Berichten: 1082
Lid geworden op: 08 sep 2010, 21:50
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times
Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door Xenina » 25 jun 2018, 12:04

Hoi Phil,

ik heb ook 4 Cleoniceraten van Madagascar maar helemaal niet zo groot!

Groetjes, Xenina



Gebruikersavatar
ivok
Berichten: 1312
Lid geworden op: 29 sep 2010, 13:43
Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door ivok » 26 jun 2018, 09:25

zoals vanouds.

met name een treffen van bekenden uit Europa en noord afrika.
na aankomst besloten wat overbodige zaken bij een van de stands te droppen en direct onze dozen uit marokko op te halen.
volgens mij een goeie 2 uur later stonden we bij de juiste stand en had ik nog maar weinig van de beurs gezien.
vooral veel
Hello my firned,
look who we have here,
kijk eens wie we daar hebben,
zijn toch altijd dezelfde.

maar goed. spulletjes uit marokko zijn weer veilig aangekomen.
verders uiteraard nog meer ongeprepareerde trilobieten erbij gekocht, soms uit beleefdheid soms omdat je ze gewoon niet kan laten liggen.
2 mosa tandjes voor de kids en 3 goudpannetjes voor de vakantie.
opaaltjes uit ethiopie die de beurs overspoelden
een verrassingsdoosje uit Alnif waarover ik gemengde gevoelens heb.... veel lastige stukken dit jaar, ogenschijnlijk normale kleine proetusjes, maar na een betere inspectie toch wel een fiks aantal speciale beestjes



oeps...

Gebruikersavatar
Stijn
Berichten: 1840
Lid geworden op: 15 sep 2006, 16:13
Been thanked: 2 times
Contacteer:
Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door Stijn » 26 jun 2018, 12:20

Mooie aanwinst Phil. Met zulke stukken is je budget wel snel op lijkt me.

Ik vond het gloednieuwe Osmont Pavillion alvast een erg goede toevoeging aan de beurs. De tentoonstelling over Solnhofen toonde alvast enkele topstukken, zeker de Geosaurus met drie dimensionaal uitgeprepareerde kop kon ik wel smaken en, hoe kan het anders, de grote inktvis.
Ik was ook blij dat Korite er weer bij was met hun prachtige rood groen blauw gekleurde ammonieten in ammoliet.

Verder heb ik niet erg veel nieuwe dingen gezien, maar wel weer veel variatie in prijzen tov het jaar ervoor (de meeste in de verkeerde (duurdere) richting, maar ook een aantal dingen die erg is prijs waren gezakt, zeker op de uitverkoopdag zondag).

Mijn voornaamste aankopen waren boeken (oa. Fossiles de Maroc/Fossils of Morocco, en stratotype Turonien) en een 160tal staandertjes.

Het was alvast ook een blij weerzien van een hele hoop internationale vrienden.




"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Antw: Antw: Saint Marie aux Mines

Bericht door PachyWhatnotOdon » 01 jul 2018, 22:30

Stijn schreef:
Mooie aanwinst Phil. Met zulke stukken is je budget wel snel op lijkt me.

Ik vond het gloednieuwe Osmont Pavillion alvast een erg goede toevoeging aan de beurs. De tentoonstelling over Solnhofen toonde alvast enkele topstukken, zeker de Geosaurus met drie dimensionaal uitgeprepareerde kop kon ik wel smaken en, hoe kan het anders, de grote inktvis.
Ik was ook blij dat Korite er weer bij was met hun prachtige rood groen blauw gekleurde ammonieten in ammoliet.

Verder heb ik niet erg veel nieuwe dingen gezien, maar wel weer veel variatie in prijzen tov het jaar ervoor (de meeste in de verkeerde (duurdere) richting, maar ook een aantal dingen die erg is prijs waren gezakt, zeker op de uitverkoopdag zondag).

Mijn voornaamste aankopen waren boeken (oa. Fossiles de Maroc/Fossils of Morocco, en stratotype Turonien) en een 160tal staandertjes.

Het was alvast ook een blij weerzien van een hele hoop internationale vrienden.
Voor mij de eerste keer dit jaar, maar inderdaad was het Ostmonnt Paviljoen wel de plek waar ik het meest heb rondgehangen, vooral ook omdat daar voor mij de meeste bekenden hun stal hadden opgesteld.

Wat prijzen betreft heb ik wel gemerkt dat je hier inderdaad vaak over moest onderhandelen, maar dat je dan ook wel vaak een goede prijs kreeg. Zeker als je het vergelijkt met de verkoop via commerciële handelaren, zoals ik voorheen gewend was.

De uitverkoopdag heb ik helaas voor het grootste deel gemist, omdat ik niet wist dat iedereen eigenlijk al na 12:00 begint in te pakken en dat je dus zondagmorgen al aanwezig moet zijn... Maar goed, dit wat mijn eerste keer. En zo lang we een uur rijden van Ste. Marie-aux-Mines wonen, en niet in dezelfde periode voor familiebezoek naar het buitenland hoeven, ben ik volgend jaar zeker weer van de partij!


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett


Plaats reactie