Paleotime Herselt 2019

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Vuursteentje79
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 jul 2016, 16:53
Been thanked: 8 times
Paleotime Herselt 2019

Bericht door Vuursteentje79 » 10 nov 2019, 16:47

Goedemiddag aan iedereen!

Vandaag naar Herselt geweest en goed om een aantal van het forum te hebben mogen spreken! Was goed druk in ieder geval en veel leuks tussen de verschillende tafels. Mij viel op het grote aandeel Marokkaanse trilobieten dit jaar.

Andere met andere hoogtepunten?

Met vriendelijke groet,

Vuursteentje


Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.

 
christoflaeremans
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jul 2007, 15:00
Been thanked: 2 times
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door christoflaeremans » 10 nov 2019, 20:30

Goede avond,

Het was dit jaar ook alweer een mooie editie in een prachtige ruime zaal. Ik heb mijn verzameling nog kunnen vervolledigen met onder andere stromatolieten uit Marokko en even gesproken met gepassioneerde mensen.

Dit jaar was de tombola voor mij ook een succes want mijn winnende lot (nummer 10) gaf recht op stuk versteend hout van Hoegaarden. Het enige wat de personen van de tombola mij niet konden meedelen was over welk stuk hout het ging. Zou iemand van het forum mij hier kunnen mee helpen ?

Met vriendelijke groeten,

Christof Laeremans



Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door FossilDude » 11 nov 2019, 11:13

Hallo allemaal,

Ik heb ook weer genoten van een geslaagde beurs!

We hebben namens de Stichting Paleontica officieel het nieuwe forum van Fossiel.net kunnen presenteren. Het was fijn om veel interactie te hebben. Er zijn behoorlijk wat forumleden langsgekomen, met suggesties, commentaren en complimenten. Dat hebben we zeker gewaardeerd.

Ik vond het jammer dat ik de lezingen heb moeten missen, maar het was niet anders.

Daarnaast heb ik voor de eigen collectie natuurlijk ook nog wat fossieltjes aangeworven, waaronder een set haaientanden van de inmiddels niet meer toegankelijke locatie bij Chaumont-en-Vexin. Ben ik erg blij mee.

Tot op de beurs in Harderwijk allemaal!
Groet,
Johan
Bijlagen
IMG_20191111_103440.jpg


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door alberto shark » 11 nov 2019, 17:18

Vuursteentje79 schreef: 10 nov 2019, 16:47 Goedemiddag aan iedereen!

Vandaag naar Herselt geweest en goed om een aantal van het forum te hebben mogen spreken! Was goed druk in ieder geval en veel leuks tussen de verschillende tafels. Mij viel op het grote aandeel Marokkaanse trilobieten dit jaar.

Andere met andere hoogtepunten?

Met vriendelijke groet,

Vuursteentje
Hallo iedereen,

ook ik vond het een leuke beurs en het was een goede ruime zaal zodat de standhouders goed toegankelijk waren.
Ook de organisatie van het cafetaria was goed. Eerst bestellen en betalen en dan de bestelling gaan afhalen = goede doorstroming!
Mijn complimenten aan de organisatie en de meldingen op deze site.
Parkeren was helaas wat moeilijker omdat er veel te doen was in het gebouw en omgeving ervan.

Zelf heb ik redelijk verkocht en ook leuke dingen kunnen aankopen, o.a. een mooie pathologische Parotodus cf. pavlovi tand uit Marokko. Ik zal nog foto's plaatsen ervan.

Nog een vraagje aan kopers bij mij van tanden uit Zuid-Limburg nl.: kunnen jullie mij een priveberichtje sturen als er nog documentatie gewenst is daarover? 1 koper had zijn mailadres achtergelaten maar ben ik helaas kwijtgeraakt :)

Verdere aankopen of ruilingen zijn altijd welkom!

groet,
Alberto shark



Gebruikersavatar
Perez
Berichten: 72
Lid geworden op: 12 aug 2005, 18:47
Locatie: Westerlo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door Perez » 12 nov 2019, 13:01

Ja het was een gezellige en leuke beurs (parking iets minder, maar daar kan de organisatie niets aandoen)
Het was leuk om nog eens mensen van vroeger te zien.
Alberto het was leuk om met u te spreken (nu heb ik tenminste een gezicht)
Spijtig geen Somniosus gevonden (een van de laatste soorten dat ik nog mis van Antwerpen)


antwerpmassive.be

Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door alberto shark » 12 nov 2019, 18:57

ik vond het ook leuk om elkaar te spreken. Mogelijk tot ziens eens!



Gebruikersavatar
TriloBase
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 okt 2006, 19:37
Been thanked: 7 times
Contacteer:
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door TriloBase » 13 nov 2019, 21:00

Bedankt voor de leuke reacties. Wij (organisatie) hebben veel positieve reacties gekregen over de nieuwe locatie. Het centrum "De MIXX" leent zich inderdaad uitstekend voor grotere events zoals PaleoTime.

We hebben alvast zondag 8 november 2020 gereserveerd.
Tot volgend jaar.


---------
TriloBase
---------

Gebruikersavatar
TriloBase
Berichten: 263
Lid geworden op: 26 okt 2006, 19:37
Been thanked: 7 times
Contacteer:
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door TriloBase » 13 nov 2019, 21:05

En het winnende tombola nummer is .... 73 !!!

tombola.jpg
We (= TriloLab) zijn erin geslaagd om op de beurs de ruwe preparatie volledig af te ronden. Dit wil zeggen dat nu alle onderdelen van de trilobiet, van kop tot staart, vrij gelegd zijn. Het is een behoorlijk interessant stuk geworden: ten eerste hebben we enkele ontbrekende schaaldelen gereconstrueerd op basis van de afdruk van het specimen, met name het eerste segment en een deel van het linker oog. Maar de grootste verrassing was een anomalie onder dat linker oog. Hier is duidelijk een deuk te zien in het pantser. Wellicht gaat het om een bijtspoor. Deze trilobiet heeft een aanval van een roofdier overleefd!
De volgende fase is de fijnpreparatie, waarin we de laatste restjes steen verwijderen
tombola_2.jpg


---------
TriloBase
---------

Gebruikersavatar
phil
Berichten: 1140
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:32
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door phil » 21 nov 2019, 17:36

het was een erg aangename beurs en heb enkele mooie russische ammonieten kunnen kopen bij de stand van Kamyk. Hun naamgeving is wel niet altijd juist, dit is helaas bij de meeste standen zo en dit op alle beurzen (vooral bij standhouders met de duurste prijzen)
IMG_9195.JPG


philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Gebruikersavatar
phil
Berichten: 1140
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:32
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Re: Paleotime Herselt 2019

Bericht door phil » 21 nov 2019, 17:39

de grootste : Otohoplites sinzowi
van links naar rechts : Anacleoniceras (heb nog niet teruggevonden waarom de 'Ana', Tetrahoplites (noemen ze incorrect Protohoplites, Sonneratia en Semenoviceras


philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting


Plaats reactie